נטפליקס (Netflix) החלה את דרכה הציבורית בשנת 2002 כשירות להזמנת סרטי DVD באמצעות הדואר, ומאז, בעיקר בזכות חלוציות בתעשיית הזרמת המדיה, זינקה מניית החברה ב-33 אלף אחוזים. היום, לראשונה, הפכה לחברת הבידור החשובה בעולם, כשהיא עוקפת את דיסני (Disney).
הנתונים שמציגה נפליקס פשוט נפלאים. רק השנה זינקה מניית החברה ב-80 אחוזים, לעומת דיסני שצנחה ב-5 אחוזים. נכון לעכשיו, מוערכת נטפליקס ב-153 מיליארד דולרים, לעומת 152 מיליארד ‘בלבד של דיסני. ההשפעה של נטפליקס על השוק מקבלים חיזוק כאשר מסתכלים על הנכסים שמחזיקה דיסני: פיקסר אנימציה, מארוול ומלחמת הכוכבים. נכון, נכסים אלה מאפשרים לדיסני לגלגל סכומי עתק, אבל הם לא משתווים לעוצמה שיש לנטפליקס בתוך בתיהם של למעלה מ-125 מיליון צרכנים ברחבי העולם. זה רק אירוני שנתונים אלה מתפרסמים בדיוק בשבוע בו יוצא לאקרנים הסרט “סולו: סיפור מלחמת הכוכבים” השייך לדיסני.
דיסני לא יכולה להתחרות בתכנים המקוריים עטורי הפרסים שמציעה נטפליקס, לפחות לא בינתיים. בעתיד צפויה החברה לשחרר פלטפורמה הזרמת מדיה עצמאית שתתחרה ישירות מול נפליקס וספקיות נוספות, אבל סביר להניח כי זה יהיה מאוחר מדי כדי לתפוס אחיזה של ממש בשוק בו שולטות בנוסף לנטפליקס גם חברות כמו HBO Go, אמזון, Hulu ועוד.
מקור: nypost