לאחרונה יצא לנו לפרסם בג׳ירפה מספר כתבות על רכבים חשמליים קטנים, מיני חשמלי, אשר מיוצרים בסין. הרכבים שפרסמנו כמו Wuling Air EV, Baojun Yep, JAC Yiwei 3, BYD Seagull ועוד כמה דגמים אחרים המיוצרים בסין ומיועדים בעיקר לשוק הסיני. חלקם יוצאים מחוץ לגבולות סין כולל אירופה, מה שאומר שיתכן ויוכלו להגיע גם לישראל בעקבות התקינה האירופאית.
לאחר כל פרסום כתבה שכזו אנו מקבלים תגובות רבות בסגנון של: ״זה מיועד לסין, למה מפרסמים בישראל?״ או ״למה מפרסמים מחירים בשקלים אם זה לא מיועד לישראל״. לכן החלטנו לרכז כאן ולהציג בפניכם את שיקולי המערכת מדוע כן חשוב לפרסם כתבות שכאלה.
- אחת התגובות המיידיות שאנו מקבלים היא שזה ״בימבה״ עם טווח נסיעה מאד נמוך. אז נכון שהמספרים הכתובים הם לפי התקן הסיני CLTC ובפועל הם נמוכים יותר, להערכת רבים כ- 25% פחות. לרכבים האלה יש שוק עירוני מאד נדרש. לא כולם צריכים לנסוע לאילת ובחזרה בטעינה אחת ורבים מחפשים פתרון עירוני לנסיעות יומיות של לא יותר מ- 100 ק״מ ביום. בנוסף, לא כולם מחפשים מהירות זינוק של אפס למאה וגם רכב חשמלי מיני שיודע להגיע למהירות של כ-90 קמ״ש יכול להתאים.
- כל הרכבים החשמליים הקטנים שאנו מפרסמים מיועדים לשוק הסיני והמחירים בהתאם. לעיתים מפורסמים דגמים אשר נמכרים גם מחוץ לסין ולא רק במזרח העולם אלא גם באירופה. רכב שנמכר באירופה קיימת סבירות אפשרית שיוכל להגיע גם לישראל בעקבות התקינה האירופאית. ראו לדוגמה את Seagull של חברת BYD אשר כבר מוכרת רכבים בישראל.
- המחירים שאנו מפרסמים הם במטבע הסיני יואן עם המרה לשקלים. היות ואנו מבינים כי לא כולם יודעים את שער ההמרה מהמטבע הסיני, אנו מפרסמים את ההמרה לשקלים. אנו מפרסמים לשקלים ולא לדולרים כי אנו רוצים להראות את המחיר בצורה הכי ברורה שיש ולחסוך לקוראים המרות מטבע מיותרות.
- רבים שואלים אותנו מדוע אנו מפרסמים משהו שבכלל מיועד לשוק הסיני ואין לו קשר לישראל. אז הסיבה הראשונה כי אנו אתר חדשות ובדיוק כפי שאנו מפרסמים לדוגמה הכרזות של סמארטפונים של וואווי אשר לא מיועדים להגיע לישראל. הסיבה השנייה היא להראות את הפרשי המחיר בין מחירי סין לבין מחירי ישראל. זה נכון שבישראל רכיב המיסוי אדיר וגורם להקפצת המחיר אבל גם היבואנים בישראל לעיתים מגזימים בתמחור. כתבות שכאלה מביאות לתודעת הצרכנים בישראל, את רמות המחיר בחו״ל ואנו מקווים שמשפיעים במידה מסוימת גם על היבואנים בישראל. כולנו תקווה שחלק מהפרסום של כתבות מסוג זה, מביאות למחשבה נוספת שנייה לפני קביעת המחיר בישראל. היבואנים צריכים לדעת שהצרכן הישראלי מכיר גם את המחירים בחו״ל ובשביל זה אנו כאן.
- אנו מאמינים ששוק רכבי המיני החשמליים בעלייה בעולם ומתחיל להיכנס גם לארץ. ראו לדוגמה את הרכב החשמלי מיני Silence S04 שחברת קריסטלינו החלה לייבא לארץ ויחד איתה יגיעו דגמים נוספים מחברות נוספות. (הכתבה המלאה כאן). אנו כאן על מנת לתת לכם את מירב המידע העדכני בתחום.
- פרסום כתבות שכאלה יוצר באז, מודעות ותשומת לב, בעיקר למחירים ולכן הם בשקלים. אנו אופטימיים ומקווים כי פרסומים שכאלה יביאו לשינוי. אנו בין היחידים שמפרסמים את הרכבים הקטנים ואת מחירם בשקלים ומאמינים כי הפרסום אצלנו יביא אתרים נוספים לפרסם, להציף ולהאיר את הנושא. לדוגמא, אנו שמחים לראות ששבוע שעבר (26.05) גלובס פרסמו כתבה על תחום מכוניות המיני חשמליות בסין וציין דגמים שאנו פרסמנו כאן בעבר. האם זה בעקבותינו, זה לא משנה, העיקר שהזרקור מופנה לנושא.
לכו תדעו, אולי משהו ישתנה?