שוק רכבי מיני חשמליים בסין רותח והתחרות בו עושה פלאים למחירים. חברת Wuling החליטה להוריד את המחירים של כמה מרכבי המיני בסדרת Mini EV מתוצרתה. Wuling היא חלק ממיזם משותף SGMW המורכב מהחברות הסיניות SAIC ו- Wuling יחד עם GM האמריקאית. אחד מהרכבים של המיזם Wuling Mini EV אפילו היה הרכב מיני החשמלי הנמכר ביותר בסין בשנת 2021 כאשר מכר כמעט 400,000 יחידות. זה היה בשנת 2021 וכעת התחרות מתחזקת והחברה החליטה לתת מענה על ידי הורדת מחירים.
הורדת המחירים תהיה עבור 2 דגמי מיני של החברה. הראשון הוא Wuling Mini EV במהדורת Gameboy. זהו רכבי קטן בעל 2 דלתות וארבעה מושבים כאשר המידות שלו הן 3061/1520/1659 מ״מ ובסיס הגלגלים הינו 2010 מ״מ. מהדורת Gameboy מעט יותר גדולה מהמהדורה הרגילה ובעלת מנוע חזק יותר של 41 כוחות סוס. הרכב מגיע בשתי גרסאות סוללה: 17.2kWh עם טווח של 200 ק״מ CLTC או עם סוללת 26.5kWh עם טווח נסיעה של 300 ק״מ CLTC. מהירותו המקסימילת עומדת על 100 קמ״ש.
לאחר הורדת המחיר Wuling מציעה את Mini EV Gameboy במחיר של 49,800 יואן, כ- 25,800 שקלים עבור הדגם עם טווח נסיעה של 200 ק״מ. הדגם עם טווח נסיעה של 300 ק״מ אחרי הורדת המחיר יעלה 61,800 יואן, כ- 32,000 שקלים.
הדגם השני שהחברה חותכת לו את המחיר הוא Wuling Air EV. הדגם הזה נמכר גם בהודו תחת השם MG Comet ובאינדונזיה תחת אותו שם כמו בסין. הרכב הזה קטן עוד יותר ומגיע בגרסת 2 מושבים כאשר המידות שלו 2599/1505/1631 מ״מ עם בסיס גלגלים של 1635 מ״מ. קיימת גם מהדורת 4 מושבים במידות של 2974/1505/1631 עם בסיס גלגלים של 2010 מ״מ. הרכבים מגיעים עם שני מנועים לבחירה: 40 או 68 כוחות סוס. גם בסוללות ניתן לבחור שתי תצורות: אחת של 26.7kWh ושנייה של 28.4kWh. שתי הסוללות נותנות את אותו טווח נסיעה של 300 ק״מ CLTC. מהירותו המקסימילת עומדת על 100 קמ״ש.
מבחינת מחיר הדגמים, כאן החברה חתכה את המחיר אף יותר כאשר הדגם הבסיסי עולה 57,800 יואן, כ- 30,000 שקלים בעוד שהדגם הבכיר, עם 300 ק״מ טווח עולה 69,800 יואן, כ- 36,500 שקלים.
במקביל להורדת המחירים החברה מציעה גם מסלול שכירות על הסוללה לחלק מהדגמים. מסלול זה מאפשר לרכוש את הרכב במחיר מופחת ולשלם תשלום חודשי עבור שכירות של הסוללה.
הערת מערכת:
בתקופה האחרונה יצא לנו לפרסם מספר כתבות הנוגעות לרכבים חשמליים קטנים בסין. להלן כמה הערות חשובות בנושא:
- אחת התגובות המיידיות שאנו מקבלים היא שזה ״בימבה״ עם טווח נסיעה מאד נמוך. אז נכון שהמספרים הכתובים הם לפי התקן הסיני CLTC ובפועל הם נמוכים יותר, להערכת רבים כ- 25% פחות. לרכבים האלה יש שוק עירוני מאד נדרש. לא כולם צריכים לנסוע לאילת ובחזרה בטעינה אחת ורבים מחפשים פתרון עירוני לנסיעות יומיות של לא יותר מ- 100 ק״מ ביום. בנוסף, לא כולם מחפשים מהירות זינוק של אפס למאה וגם רכב חשמלי מיני שיודע להגיע למהירות של כ-90 קמ״ש יכול להתאים.
- כל הרכבים החשמליים הקטנים שאנו מפרסמים מיועדים לשוק הסיני והמחירים בהתאם. לעיתים מפורסמים דגמים אשר נמכרים גם מחוץ לסין ולא רק במזרח העולם אלא גם באירופה. רכב שנמכר באירופה קיימת סבירות אפשרית שיוכל להגיע גם לישראל בעקבות התקינה האירופאית.
- המחירים שאנו מפרסמים הם במטבע הסיני יואן עם המרה לשקלים. היות ואנו מבינים כי לא כולם יודעים את שער ההמרה מהמטבע הסיני, אנו מפרסמים את ההמרה לשקלים. אנו מפרסמים לשקלים ולא לדולרים כי אנו רוצים להראות את המחיר בצורה הכי ברורה שיש ולחסוך לקוראים המרות מטבע מיותרות.
- רבים שואלים אותנו מדוע אנו מפרסמים משהו שבכלל מיועד לשוק הסיני ואין לו קשר לישראל. אז הסיבה הראשונה כי אנו אתר חדשות ובדיוק כפי שאנו מפרסמים לדוגמה הכרזות של סמארטפונים של וואווי אשר לא מיועדים להגיע לישראל. הסיבה השנייה היא להראות את הפרשי המחיר בין מחירי סין לבין מחירי ישראל. זה נכון שבישראל רכיב המיסוי אדיר וגורם להקפצת המחיר אבל גם היבואנים בישראל לעיתים מגזימים בתמחור. כתבות שכאלה מביאות לתודעת הצרכנים בישראל, את רמות המחיר בחו״ל ואנו מקווים שמשפיעים במידה מסוימת גם על היבואנים בישראל. כולנו תקווה שחלק מהפרסום של כתבות מסוג זה, מביאות למחשבה נוספת שנייה לפני קביעת המחיר בישראל. היבואנים צריכים לדעת שהצרכן הישראלי מכיר גם את המחירים בחו״ל ובשביל זה אנו כאן.
- אנו מאמינים ששוק רכבי המיני החשמליים בעלייה בעולם ומתחיל להיכנס גם לארץ. ראו לדוגמה את הרכב החשמלי מיני Silence S04 שחברת קריסטלינו החלה לייבא לארץ ויחד איתה יגיעו דגמים נוספים מחברות נוספות. (הכתבה המלאה כאן). אנו כאן על מנת לתת לכם את מירב המידע העדכני בתחום.
מקור: Car News China