סקר משתמשים שערכה חברת Zoom לסיכום דפוסי השימוש בשנת 2022 מגלה כמה תופעות מעניינות בקרב המשתמשים. רבים מכירים את אפשרויות הוידאו והשמע באפליקציה אבל מסתבר שאינם מעדיפים להשתמש בהם. אפליקצית זום מעניקה כלי תצוגה רבים למשתמשים, כל זאת על מנת לאפשר לכולם לנהל שיחות בצורה הנוחה ביותר עבורם. מסתבר שחופש הפעולה מביא עימו נתונים מעניינים ביותר.
להפתעת הסוקרים התגלה כי מרבית הנשאלים, 55 אחוזים מעדיפים את הרקע האמיתי שלהם. 26 אחוזים השתמשו ברקע וירטואלי, 19 אחוזים ברקע המטושטש ואילו 8 אחוזים לא טרחו לפתוח מצלמה. התברר גם כי מעבר לקיום שיחות מהמחשב השולחני, 43 אחוזים ניהלו שיחות מהמכונית, 25 אחוזים מהמיטה, 19 אחוזים עשו זאת בהיותם בבתי קפה ו-21 אחוזים תוך כדי ריצה.
הסקר גם מגלה כמה מהדברים היותר שנואים על המשתמשים. כך לדוגמה 34 אחוזים דיווחו כי הם שונאים אנשים שמתפרצים לדברי משתתפים אחרים בשיחה, 28 אחוזים לא סובלים את אלה שבדקה האחרונה של המפגש אומרים שיש להם עוד שאלה ואילו 24 אחוזים פשוט שונאים את אלה שאוכלים במהלך פגישה בלי לשים את עצמם במיוט.
מתברר כי במהלך השיחות השנה קרו לא מעט דברים מעניינים: ב-28 אחוזים מהשיחות דווח על הופעת בעלי חיים בשיחה ומעל שליש מהמשתתפים ניקו טרם השיחה רק את החלק שהיה גלוי למצלמה. הנוהל הזה בלט בעיקר בקרב דור Z עם 45 אחוזים.
כאשר נשאלו המשתתפים בסקר מה הם מעדיפים מבחינת השימוש במצלמה במפגשי זום, התברר ש- 58 אחוזים פותחים מצלמה, 38 אחוזים לא ואילו 4 אחוזים משתמשים באווטרים. בחתך הגילאים, 65 אחוזים מהבייבי בומרס מצטרפים לשיחות עם מצלמה פתוחה בעוד 63 אחוזים מדור Z מעדיפים להכנס בלי. בלא קשר לגיל, 7 אחוזים יותר מהגברים העדיפו להפעיל וידאו מאשר נשים.
האימוג׳ים והתגובות הפופולריות ביותר השנה במהלך קיום פגישות זום היו אגודל לייק למעלה, לב ומחיאת כפיים ומעניין לציין כי ה׳בייבי בומרס׳ הם אלה שהכי מתעבים שימוש באמוג׳ים, 36 אחוזים מהם גם נגד שימוש בגיפים. 21 אחוזים מהנשים (בכלל) אוהבים להשתמש באמוג׳ים בזמן ש- 21 אחוזים מהגברים שונא לעשות זאת.
האורך הממוצע של פגישות זום שבוצעו השנה עמד על 52 דקות – ירידה של שתי דקות לעומת שנה שעברה. בממוצע לקחו חלק בכל מפגש 7 משתתפים. בממוצע 46.5 אחוז מהפגישות השתמשו בשיתוף מסך.
עוד דברים מפריעים: אנשים שמזמינים אותך לפגישה בלי הסבר ובמיוחד כאלה שמזמינים אותך לפגישות ביום שישי. המשפטים שהכי לא סובלים הם: ״לחשוב מחוץ לקופסא״ ו״אני אחזור אליך״. לדור ה-Z מפריע דווקא הביטוי הפופולרי ״בוא נעבור לאוף ליין״.