אנחנו יום לאחר סיום המונדיאל, אירוע אשר השפיע על רבים בעולם לטובה ולרעה. אירוע בסדר גודל כזה גדול נותן את אותותיו בתחומים רבים וחשבנו להביא בפניכם נתונים, כאלה שלא קשורים ישירות לכדורגל. הנתונים באים על מנת להמחיש לכם עד כמה אירוע גלובלי שכזה יכול להשפיע עלינו גם אם לא טסנו לקטאר לחוויה ממקור ראשון.
אנו משערים כי רבים אשר היו על הכבישים אמש לפני ובמהלך משחק הגמר, הרגישו את ההשפעה של המשחק, לרמה שרבים הקבילו ליום הכיפורים. אנו מדברים כמובן על התנועה הכבישים. להלן הנתונים אשר קיבלנו באדיבות חברת פלאפון, נתונים הממחישים את עוצמת ההשפעה של המשחק:
- בזמן המשחק חלה ירידה של 41 אחוזים בשימוש אפליקציית Waze.
- באפליקציית Moovit נרשמה ירידה של 35 אחוזים בשימוש לעומת אותן השעות בשבוע שעבר.
- לאורך כל המשחק הרשתות החברתיות סבלו מירידה דרסטית: פייסבוק עם ירידה של כ- 20 אחוזים, אינסטגרם עם ירידה של כ- 27 אחוזים, טיקטוק עם ירידה של כ- 40 אחוזים ויוטיוב עם ירידה של כ- 26 אחוזים.
- וואטסאפ סבלה מתנודות בהתאם לרגעי השיא במשחק: עלייה של בין 25-32 אחוזים בשימוש באפליקציה בדקות שאחרי הגולים, ירידה ממוצעת של 28 אחוזים בזמן המשחק (בין הגולים) ועם הסיום חל זינוק של לא פחות מ- 105 אחוזים בשימוש באפליקציה.
- גם השיחות הושפעו מרגעי השיא במשחק: כשעה לפני תחילת המשחק חלה עליה של 17 אחוזים בהוצאת שיחות. במהלך המשחק (למעט זמני המחצית) חלה ירידה של כ- 30 אחוזים בהוצאת שיחות ביחס לממוצע הוצאת שיחות בימי ראשון בשעות האלה.
- בזמן ההפסקה בין המחצית הראשונה לשנייה השיחות חזרו לרמתן הרגילה ובזמן ההפסקה בין המחצית השנייה להארכה חלה עלייה ל 12 אחוזים בהוצאת שיחות. בזמן ההארכה חלה ירידה של 45 אחוזים ובזמן הפנדלים חלה ירידה של 51 אחוזים. מייד בסיום המשחק חל זינוק של 16 אחוזים בהוצאת שיחות.