אחרי מספר שנים בהם זכינו לקבל פרסומות בממשק MIUI של Xiaomi, נראה שהחברה רוצה להפסיק אותן יחד עם מספר שינויים מבוקשים בממשק. על פי הערכה חדשה, שיאומי מעוניינת לבטל את הפרסומות אשר מוטמעות בממשק החברה ולבטלן לחלוטין. ממשק MIUI 14 אשר עומד להגיע בקרוב אל מכשירי החברה, יגיע ללא פרסומות. כיום אנו מקבלים פרסומות בתוך האפליקציות Mi Browser ו- Mi Video בנוסף לפרסומות המובנות בתוך התפריטים והממשק עצמו. שיאומי נותנת אפשרות לכבות את הצגת הפרסומות אבל זו פעולה שצריכים ליזום ולבצע כי ברירת המחדל היא ״הצג פרסומות״. חשוב לציין ששיאומי מבדילה בין המדינות והאזורים השונים בעולם וחלקם מקבלים פרסומות וחלקם לא. בהודו למשל יש הרבה יותר פרסומות ממקומות אחרים בעולם, במיוחד במכשירים הזולים שנמכרים שם.
הממשק החדש יראה אור בסדרת Xiaomi 13 אשר תוכרז לקראת סוף חודש נובמברֿ כנראה ב- 19 לחודש.
נראה ששיאומי מעוניינת לבצע מספר שינויים בממשק החדש על מנת לגרום לו להיראות טוב יותר ופחות ממשק שמציק למשתמש. רבים לא אהבו את הפרסומות שנדחפו לתוך הממשק ונראה ששיאומי הבינה את כעס המשתמשים והחליטה לוותר. אחת הערכות מדברות על כך ששיאומי מעוניינת לפנות לקהל רחב יותר, קהל חדש ו/או קהל שנטש אותו מסיבה זו או אחרת. כחלק מהחיפוש שיאומי מעוניינת שהמכשירים שלה יהיו אטרקטיביים, לא רק בנתונים הטכניים אלא גם בממשק המכשירים.
בנוסף להסרת הפרסומות שיאומי עומדת לצמצם עוד יותר את כמות האפליקציות המיותרות שהיא מתקינה בצורה אוטומטית בממשק, מה שנקרא Bloatware. תהליך צמצום האפליקציות הכפולות כבר החל לפני מספר עדכונים של ממשק MIUI וכעת מדברים שיישארו רק 7 אפליקציות מתוכן ״גלריה״, ״טלפון״ ו-״מצלמה״.
ממשק MIUI 14 אמור להגיע עם עדכונים ושיפורים באפליקציות מזג האוויר, שעון ולוח שנה. בנוסף יהיה ״מצב תיקייה״ אשר אמור ליצור חיץ בין שימוש במובייל או בדסקטופ.