ביקורת סרט - "מלך הצפון": אלים ומרתק, אם כי קצת חסר אופי - ג'ירפה
ג'ירפה
  • טכנולוגיה
    • סמארטפונים וסלולר
    • סקירות
    • גאדג’טים
    • טכנולוגיה
    • תחבורה
    • אינטרנט ואבטחה
    • לבישים ואביזרים
    • בית חכם
    • אפליקציות ותוכנות
    • מחשבים וטאבלטים
    • גיימינג
    • תערוכות וכנסים
  • תרבות
    • ביקורת סרטים
    • חדש בטלוויזיה
    • הופעות ואירועים
    • טלוויזיה
    • קולנוע
    • תיאטרון
    • אומנות
    • מוזיקה
    • מחול
    • ספרות ושירה
  • פנאי
    • ביקורת מסעדות
    • חדשות אוכל
    • יין בירה ואלכוהול
    • מטיילים בארץ
    • מטיילים בחו״ל
    • מלונאות
    • מתכונים
    • תעופה
  • הדילים של ג’ירפה
  • עוד
    • פודקאסט
    • גילוי נאות
    • מערכת התראות
    • אודות ג’ירפה
  • צרו קשר
  • חיפוש באתר
  • טכנולוגיה
    • סמארטפונים וסלולר
    • סקירות
    • גאדג’טים
    • טכנולוגיה
    • תחבורה
    • אינטרנט ואבטחה
    • לבישים ואביזרים
    • בית חכם
    • אפליקציות ותוכנות
    • מחשבים וטאבלטים
    • גיימינג
    • תערוכות וכנסים
  • תרבות
    • ביקורת סרטים
    • חדש בטלוויזיה
    • הופעות ואירועים
    • טלוויזיה
    • קולנוע
    • תיאטרון
    • אומנות
    • מוזיקה
    • מחול
    • ספרות ושירה
  • פנאי
    • ביקורת מסעדות
    • חדשות אוכל
    • יין בירה ואלכוהול
    • מטיילים בארץ
    • מטיילים בחו״ל
    • מלונאות
    • מתכונים
    • תעופה
  • הדילים של ג’ירפה
  • עוד
    • פודקאסט
    • גילוי נאות
    • מערכת התראות
    • אודות ג’ירפה
  • צרו קשר
מחפשים דיל? כל הדילים כאן
ראשי » ביקורת סרטים » ביקורת סרט – “מלך הצפון”: אלים ומרתק, אם כי קצת חסר אופי

ביקורת סרט – “מלך הצפון”: אלים ומרתק, אם כי קצת חסר אופי

שי שגב 21/04/2022 ביקורת סרטים

לסרט יש הרבה מוטיבים, סצנות קרב פנטסטיות ומיסטיקה שמרוממת את המסע של הגיבור, אם כי הוא עצמו חסר אופי לחלוטין

.

בבימויו של רוברט אגרס (“המגדלור“), “מלך הצפון” הוא סיפור מרתק על נקמה – לפחות על פני השטח. בן הנוקם את רצח אביו הוא נושא מבעית ב-“מלך הצפון“, כאשר אגרס נשען על המיתולוגיה הנורדית והאגדה של אמלת’, שהיוותה השראה להמלט של ויליאם שייקספיר. לסרט יש הרבה מוטיבים, סצנות קרב פנטסטיות ומיסטיקה שמרוממת את המסע של הגיבור, אם כי הוא עצמו חסר אופי לחלוטין.

אמלת’ הצעיר (אוסקר נובאק) נפעם מכך שאביו, המלך אורונדיל עורב המלחמה (אית’ן הוק) חזר, וחוגג את הניצחון מול אויביו. אורונדיל מאמין שהגיע הזמן שאמלת’ יהפוך לגבר, ולכן הוא לוקח אותו אל היימיר השוטה (וילם דפו) – ליצן ומכשף, כדי להתחיל את הכשרתו. עם זאת, הכל משתנה עבור אמלת’, כאשר אביו מותקף ונהרג לנגד עיניו, ואילו אימו – המלכה גודרון (ניקול קידמן) נחטפת. שנים מאוחר יותר, אמלת’ מבוגר (אלכסנדר סקארסגארד) מבקש לנקום באביו ולהציל את אימו, מסע להשבת כבוד משפחתו ולהחזיר את החיים שנגנבו ממנו.

ל-“מלך הצפון” חסר תחושת ניואנסים בדמויותיו ובסיפור כולו. מעט מאוד נלמד על אמלת’ בעקבות רצח אביו, או כיצד הוא נמצא על ידי הברסרקרים, קבוצה אלימה שתוקפת כפר והורגת את מרבית אנשיו. קשה להיות מושקע במלואו בדמות שלו, כשאין שם הרבה עומק מעבר למובן מאליו. המשימה של אמלת’ פשוטה, אבל אגרס יכול היה לעשות הרבה יותר כדי לדחוף את מעשיו מעבר לצורך הבסיסי להרוג את הרוצח של אביו, במיוחד כשהוא לומד לא מעט דברים על העבר שלא ידע קודם לכן. לשם כך, “מלך הצפון” מרגיש שהוא בקושי מגרד את פני הסיפור, ומותיר את הקהל עם פירורים ולא עם ארוחה מלאה.

השימוש במיתולוגיה הנורדית מצוין, עם זאת, לעתים קרובות מטריד ומורט עצבים בבת אחת. מיסטיקה מופעלת גם כדי להבהיל וגם לסייע לאמלת’ בנקמה שלו, מה שמעניק לסרט כמות עצומה של התרגשות ותככים. מבחינה ויזואלית, “מלך הצפון” מדהים, כשהצלם ג’ארין בלאשקה מפעים בפלטת הצבעים של הסרט עם וריאציות על אור, צל וגווני אפור בולטים, שמחדדים ומעצבים כל סצנה, כמו גם את המסע של אמלת’ לאורך כל הדרך. יש חוסר רחמים מבעית בכל דבר, כשאגרס יוצא עד הסוף בברוטליות של הכל. סצנות הקרב עשירות בכוריאוגרפיה נהדרת, כאשר השתלטות הכפר בולטת במיוחד והמצלמה עוקבת אחר הכאוס ותנועותיו של אמלת’ עצמו, מבלי לאבד את האלימות הצרופה ושברון הלב שברקע. הסצינה עקובה מדם ומלאה זעם, משהו שמונע מהמומנטום של הסרט לצנוח.

סקארסגארד רוכן, הלכה למעשה, כדי לגלם את אמלת’ כמו חיה שמשחררת את הטרף שלה. עיניו נשואות, מתבוננות בפיוניר – דודו של אמלת’, בעוצמה שנמשכת ולא מתה לעולם. השחקן בהחלט נלהב בתפקיד, אם כי אפשר היה לעשות קצת יותר כדי להעלות את ההיבטים הרגשיים של מצוקתו. לקידמן יש כמה רגעים שמאפשרים לדמותה להתעצב והיא עצמה משחקת מצוין ובצורה יוצאת דופן. מ-קלאס בנג ועד אניה טיילור-ג’וי, צוות השחקנים נותן את כל מה שיש לו כדי להפוך את הדמויות לאנושיות, כדי שקהל הצופים יוכל להבין ואף להזדהות איתם מדי פעם. אם יש משהו שאפשר היה לתת לה דחיפה, זו הרומנטיקה בין אמלת’ של סקארסגארד ו-אולגה של טיילור-ג’וי, שהיא חצי אפויה במקרה הטוב.

אמנם ל-“מלך הצפון” יש הרבה מה להציע והוא יפה ומופתי בביצוע שלו, אבל בכל זאת, משהו חסר. הסרט מתחיל להתפתל קצת באמצע לפני שהוא חוזר למסלול והיעדר פיתוח דמויות נוסף, מה שבעצם היה נותן לסרט יותר עומק, וזה גם מה שמונע מ-“מלך הצפון” למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. בסופו של דבר, הצופים עשויים לגלות שהם רוצים קצת יותר מהסיפור, אפילו כשהם מתגוששים בין תשוקה ואלימות תחת חרב נקמתו של אמלת’.

מלך הצפון | The Northman – עכשיו בבתי הקולנוע.

השארת תגובה

ביטול

  1. דויד הגב

    היום להרבה סרטים אין נשמה ולכן הם לא מצליחים לשכנע באמינות שלהם.
    שמים דגש על אקשן ופעלולים מאשר על עומק, דיאלוגים ומשחק איכותי.

    24/04/2022 בשעה 20:19
ביקורת סרט מלך הצפון סרט סרטים קולנוע

אודות המחבר

שי שגב להציג את כל הפוסטים של שי שגב

שי שגב משמש כמבקר התרבות - קולנוע, טלוויזיה, תיאטרון, אמנות ומוזיקה של ג'ירפה. בעבר הרחוק למד קולנוע ותקשורת, ואף גמע קילומטראז' מכובד כבמאי ותסריטאי טלוויזיה, בהיותו שופט בפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בשנים האחרונות משמש ככתב היין, האלכוהול והקולינריה הבינלאומית של Ynet, עורך מגזין יין וגורמה, מגזיני תעופה, תיירות ומלונאות מובילים. עוד שימש כעורך הכלכלה והמזון של מגפון, עורך ראשי של מגזין הנדסת מים, כתב מסעדות ומבקר היין של ידיעות אחרונות, גלובס, מגזין Timeout ודרך האוכל. שגב כבר הספיק לכתוב ולערוך חלק מאתרי המזון, ביקורת המסעדות והיין המובילים בישראל, תוך היותו שופט בתחרויות קולנוע, יין ומזון בכל רחבי העולם. בזמנו הפנוי, מכהן כיו"ר ועדת היין של האקדמיה העברית ללשון. בזמנו הלא פנוי, משמש ככותב נאומים לבכירי ממשל ולראשי חברות בארץ ובעולם.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

ירידת מחיר: סמארטפון OnePlus 9 5G בתצורת 12/256 גיגה-בייט

הסמארטפון realme GT Master Edition בתצורת 6/128 גיגה-בייט

חיסול מלאי ואתם מרוויחים: realme GT Neo 2 בתצורת 8/128 גיגה-בייט

ג׳ירפה סוקרת: Sonos Ray – חוויה קולנועית קומפקטית במיוחד

מערכת הפעלה WebOS 22

ג׳ירפה סוקרת: טלויזיה LG OLED G2 – ויהי אור

המדריך המלא ל- eSim וכיצד להפעילו בישראל

ניווט באתר
  • טכנולוגיה
    • סמארטפונים וסלולר
    • סקירות
    • גאדג’טים
    • טכנולוגיה
    • תחבורה
    • אינטרנט ואבטחה
    • לבישים ואביזרים
    • בית חכם
    • אפליקציות ותוכנות
    • מחשבים וטאבלטים
    • גיימינג
    • תערוכות וכנסים
  • תרבות
    • ביקורת סרטים
    • חדש בטלוויזיה
    • הופעות ואירועים
    • טלוויזיה
    • קולנוע
    • תיאטרון
    • אומנות
    • מוזיקה
    • מחול
    • ספרות ושירה
  • פנאי
    • ביקורת מסעדות
    • חדשות אוכל
    • יין בירה ואלכוהול
    • מטיילים בארץ
    • מטיילים בחו״ל
    • מלונאות
    • מתכונים
    • תעופה
  • הדילים של ג’ירפה
  • עוד
    • פודקאסט
    • גילוי נאות
    • מערכת התראות
    • אודות ג’ירפה
  • צרו קשר
שותפי תוכן
אודות ג’ירפה

bottom

‎אתר ג'ירפה הוקם במטרה לתת מענה לכל הקשור בחדשנות טכנולוגית, תרבות ופנאי.

 

כל הזכויות שמורות
sponsored
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס