משהו לא טוב עובר על סוני. אחרת אי אפשר להבין איך יצרנית שלא נמצאת בין עשר יצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם (כנראה גם לא בין ה-20 הגדולות), יכולה להרשות לעצמה להשיק מכשיר דגל חדש, טוב ככל שיהיה, במחיר שערורייתי של 999.99 דולרים.
ה-Xperia XZ2 Premium הוכרז בחודש אפריל האחרון, ובאמת מציג מפרט מרשים, הכולל מסך 5.8 אינץ’ ברזולוציית 4K, פלטפורמת עיבוד Snapdragon 845 מבית קוואלקום, זיכרון עבודה 6GB RAM, נפח אחסון 64 גיגה עם אפשרות הרחבה, צמד מצלמות אחוריות 19+13 מגה פיקסל, עמידות למים ואבק, טעינה אלחוטית, וסוללה בקיבולת 3,450mAh. מכשיר פרימיום מתקדם לכל דבר ועניין.
אחרי לא מעט שנים, סוני הבינה שהעיצוב שלה כל כך משעמם שאפשר להירדם רק מהתבוננות על המכשיר, והחליטה לעגל אותו קצת, כדי שהלקוחות לא ירגישו כאילו הם מסתובבים עם מכשיר של תחילת שנות האלפיים. הכל טוב ויפה, אבל החברה לא מצליחה להרים את עצמה במכירות. למה? ראשית, כמו שכתבנו, המכשירים מעוצבים (או יותר נכון לא מעוצבים) ללא כל מעוף או חשיבה. לעיתים זה מרגיש שמחלקת העיצוב של סוני לא קיימת או כלואה בתוך חדר כבר שנים רבות מבלי לראות מה קורה מסביבה.
אבל יש עוד סיבות. למרות הגב האדיר של חברת האם, כל עניין השיווק בחטיבת המובייל לוקה בחסר. מישהו צריך להעיר אותם מהתרדמת ולהסביר להם את המשוואה הפשוטה: אם הציבור לא יודע שאתם קיימים, הוא לא יחפש אתכם בחנויות. אה כן, ויש גם סיבה נוספת שקשורה למחירים, אבל את זה כבר הבנתם.
מכירות מוקדמות ל-Xperia XZ2 Premium יחלו בארה”ב כבר ב-9 ליולי דרך אמזון ורשת בסט ביי, כאשר הראשונה גם תציע כחלק מהערכה את אוזניות Ear Duo של סוני, בשווי 279 דולרים. המכירות יתחילו באופן רשמי ב-30 ביולי (ארה”ב), ובמהלך אותה התקופה יגיעו גם לשווקים נוספים ברחבי העולם.