סמסונג מרגישה את הסיניות נושפות בעורפה, וזו ככל הנראה הסיבה העיקרית לשינוי לשינוי אסטרטגי קרוב, במסגרתו תחל להתמקד בהבאת תכונות מתקדמות למכשירי הביניים, זאת בניגוד מוחלט למה שקורה היום.
DJ Koh, מנהל חטיבת הסלולר בענקית הקוריאנית, אמר בראיון לרשת CNBC האמריקאית, כי החברה מעוניינת להביא תכונות וטכנולוגיות מתקדמות למכשירי השוק הבינוני, ורק לאחר מכן להטמיע אותן במכשירי הפרימיום. כלומר במקום לחלחל את הטכנולוגיה מלמעלה למטה, בסמסנג רוצים לחזק קודם כל את מכשירי הביניים.
המחשבה אמנם נחמדה, אבל היא חסרת משמעות כל עוד אנחנו לא רואים שום דבר מוחשי. חשוב לזכור כי מכשירים המכוונים לשוק הבינוני מציעים בדרך כלל מפרט נמוך יותר וכתוצאה מכך גם מתומחרים בהתאם, ומעניין יהיה לראות כיצד סמסונג תטמיע טכנולוגיות מתקדמות בתוך אותן מפרטים, ולא פחות חשוב – מבלי להעלות את המחיר.
בסופו של יום, הכל קם ונופל על תמחור נכון. היצרניות הסיניות, בראשן וואווי, שיאומי ו-Oppp, מתגאות בכך שהן מצליחות להציע לשווקים מכשירי דגל מתקדמים במחירים זהים לדגמי ביניים של סמסונג. אם בעבר לקוחות היו נוהרים אחרי מותג מסויים, הרי שהיום הם ‘חכמים’ יותר, מבינים הרבה יותר, ומחפשים את התמורה הגבוהה ביותר לכספם.
מה זה אומר לגבי סדרות הפרימיום של סמסונג? גם כאן הדברים לא ברורים. האם סמסונג תיתן ללקוחות מכשירי הדגל להסתכל בקנאה על דגם ביניים שעולה מחצית מהסכום ומקבל תכונות מתקדמות יותר? נצטרך להמתין בסבלנות לפרטים מדוייקים יותר.
מקור: cnbc