מאז שהדגם הראשון יצא – M365, הוא חווה לא מעט ביקורות על תקלות וחווית שימוש לא מדהימה. בין הביקורות שמענו על כידון מתפרק, צמיגים שמתפנצ’רים לעיתים קרובות ועוד. הביקורות היו מוצדקות והחברה הודתה בתקלה בסדרה מסויימת. בדגם החדש, Mi Electric Scooter 1S, נראה שמישהו הקשיב לקהל הרוכבים ודאג לשפר את רוב, ואולי כל נקודות החולשה. האם זה הופך את הקורקינט הזה למושלם?
אני נוסע על קורקינט כבר מספר שנים. הפקקים האין-סופיים גורמים לי להרגיש שאני מבזבז את הזמן שלי על כלום ומעדיף נסיעה קצרה בקורקינט, בדרך כלל בשילוב עם רכבת. אז נכון, אנחנו לא ביפן והרכבת לא פוגעת ב- 100% מהזמן, אבל עדיין אני מגיע מהר יותר ובטוח פחות עצבני לעבודה. את הסקירה כתבתי אחרי שימוש (כמעט) יום יומי, עדיין קורונה אחרי הכל. ואני פחות אכנס לפרטים הקטנים אלה יותר לחוויה הכללית שלי עם הקורקינט וההבדלים בינו לבין הדגם הקודם.
יבש לי בפה
נתחיל עם קצת נתונים יבשים, השיאומי 1S הוא קורקינט מתקפל. מיוצר על ידי Ninebot שמייצרת גם את הקורקינטים של Segway. העיצוב מינימלי ופשוט. מרחק הנסיעה המוצהר הוא 30 ק”מ והוא מגיע למהירות מקסימלית של 25 קמ”ש. הצמיגים הם צמיגים פנאומטים, כלומר מלאים באוויר. ישנם 2 פנסים, קדמי ואחורי כאשר האחורי גם מתפקד כפנס ברקס ומהבהב בזמן עצירה. בגלגל האחורי תמצאו בלם דיסק מחורר שטוען להיות E-ABS. הקורקינט שוקל כ-12.5 ק”ג, שזה לא קל מדי אבל עדיין משקל ליחסית סביר לנשיאה.
מה נשתנה?
התצוגה בדגם החדש שודרגה וכעת תוכלו לדעת את מהירות הנסיעה, מה שבדגם הקודם היה זמין רק באפליקציה. באופן אישי אני חייב להודות שלא מצאתי את עצמי מסתכל על המהירות יותר מדי, כי למה בעצם?. ליד המהירות תמצאו את מצב הסוללה, מה שבדגם הקודם הוצג באמצעות 4 נורות לד די פשוטות שודרג למשהו שיותר מזכיר את סימון מצב הסוללה מהסלולרי שלנו. הבדל קטן נוסף בתצוגה הוא מצב הנסיעה, בעוד שבדגם הראשון היו 2 מצבים -רגיל ו-ECO, שהוצג על ידי שינוי צבע כפתור ההפעלה, ב-1s יש כבר שלושה מצבים והמצב האקטיבי מוצג בתצוגה.
הסוללה גם היא קיבלה חיזוק ועכשיו היא חזקה יותר, טוב, סוג של. היא לא מכילה יותר אנרגיה וגם לא תזכו לנסוע מהר יותר, אבל ניצול האנרגיה ב-1s טוב יותר מה שיאפשר לכם לנסוע כ-30 ק”מ לאחר טעינה של כ-4 שעות בלבד.
בתור רוכב של הדגם הראשון, גם אם הייתי דואג ללחץ אוויר תקין ונסיעה רגועה, הייתי מוצא את עצמי מתקן פאנצ’ר בערך אחת לחודשיים. ולהבנתי אני עוד במצב מעולה. שיאומי קיבלו את הפידבק והדגם החדש מצוייד בצמיגים חזקים פי 3 מהדגם הראשון. באופן אישי אני יכול להגיד שנסעתי כבר לא מעט קילומטרים עם הדגם החדש ובינתיים, עוד לא הגעתי למפגש עם הפאנצ’ריה.
אני די בטוח שלפחות מישהו אחד אי שם בסין חטף בראש על מנגנון הקיפול של הדגם הראשון וההד השלילי שהוא יצר. לשמחתנו, הפידבק הזה הגיע למקומות הנכונים והדגם החדש מגיע עם מנגנון קיפול מחוזק ומאובטח. כזה שלא ייפתח לכם באמצע נסיעה. תוכלו לצפות בסרטון הבא כדי להבין את המנגנון בצורה טובה יותר
בדגם החדש תוכלו למצוא שלושה מצבי נסיעה – רגיל, הולך רגל וספורט שתוכלו לעבור ביניהם על ידי לחיצה כפולה על כפתור ההפעלה (והיחיד). מצב הולך הרגל יאפשר לכם נסיעה של עד 5 קמ”ש. מצב רגיל עד 20 קמ”ש ומצב ספורט עד 25 קמ”ש.
חוץ מכל מה שציינתי, ישנם עוד כמה שינויים קטנים יותר. ידית הגומי על הכידון שבדגם הראשון הייתה עלולה לתפוס את המצערת אם הוזזה, קוצרה. דיסק הבולם עבה יותר (כמו בסדרת ה-Pro שנמכרות בחו”ל) מה שעוזר למנוע התעקמות והיחלשות. חלק מהחוטים אינם מבצבצים החוצה. מדבקות צהובות במקום אדומות, מחזיר אור בחלק הקדמי וגם מקום ללוחית רישוי בחלק האחורי שכנראה לעולם לא תשתמשו בה.
חווית הנסיעה
אם אתם רוכבים מתחילים, קרוב לוודאי שבדקות הראשונות יהיה להם קצת שוק וקשה למצוא את עצמכם רוכבים על הכלי. אבל נתתי לכמה חברים שלא נסעו מעולם על קורקינט לנסוע עליו וכולם די מהר תפסו את העניין וצברו בטחון די מהר. משהו שחשוב לזכור הוא שגובה הכידון לא ניתן לשינוי ולא בהכרח יתאים לכם. גם מצב הנסיעה של “הולך רגל” ו-“רגיל” עוזרים להתחלה קלה יותר כיוון שמגבילים את המהירות.
אני עצמי שנוסע על קורקינט לא מעט גם מצאתי אותו נח. מלבד למשרד אני משתמש בו גם ככלי תחבורה יום יומי לסידורים וגם לקניות או נסיעה לחברים ואירועים שונים. שיפור מנגנון הקיפול בין הדגם הישן לחדש משפר משמעותית את חווית הנסיעה. בעוד שבדגם הישן היה לכידון מרחב תנועה קל שהשפיע לא מעט על הנסיעה, המנגנון החדש מקבע את הכידון לחלוטין מבלי שום תזוזה.
מרכז הכובד הנמוך נותן יציבות גבוהה ולמרות שמשקל הקורקינט לא גבוה, הנסיעה מרגישה טוב, כל עוד לא נתקלתם במכשול, גם נמוך. הגלגלים בגודל 8 אינצ’ די קטנים וגם בורות קטנים או עלית מדרכה נמוכה מורגשים. זה לא קרוב לאובדן אחיזה או משהו כזה, פשוט קצת לא נעים. סיבה נוספת להרגשה זו היא שאין לקורקינט הזה שיכוך, כלומר בולמים, באף אחד מהצדדים. בעצם הדבר היחיד שמשכך מעט את הנסיעה והחוויה הם הצמיגים שמבוססי אוויר. לדעתי זו נקודת החולשה המרכזית ואולי כמעט היחידה של הקוריקנט. כמעט לכל החברות המתחרות יש דגמים עם שיכוך חלקי ואפילו מלא, אבל חשוב לזכור שזה מגיע עם תג מחיר גבוה משמעותית ולרוב גם משקל פיזי גדול יותר מפאת המורכבות הפיזית.
השאלה הגדולה היא האם כדאי לשדרג? לא הייתי אומר ששווה לקנות את הדגם החדש אם הקורקינט הישן שלכם עושה את העבודה. אבל אם אתם מרגישים שחסר לכם נוחות בעיקר סביב הקידון, והקורקינט הקודם כבר עשה מספיק, פרגנו לעצמכם בדגם החדש.
האם זה הקורקינט הטוב ביותר? הנעים ביותר לנסיעה? הבטוח ביותר? כנראה שהתשובה לכל השאלות האלה היא לא. אבל אני חושב שהשאלה האמיתית היא האם אפשר לקנות במחיר שלו (או קרוב) קורקינט טוב יותר? ולדעתי התשובה היא שלא.
אהבנו
- מחיר
- קל משקל
- תחזוקה קלה
אהבנו פחות
- אין שיכוך
- צמיגי קטנים יחסית