לאחר כשלוש שנים של פיתוח חברת הפוד-טק הישראלית Redefine Meat משיקה בישראל את מוצרי ה״בשר החדש״ מתוצרתה. החברה פיתחה יכולת לייצר ‘בשר חדש’ המיוצר מרכיבים מהצומח , תוך שמירה על אותה חוויה בשרית הקיימת באכילת בשר מן החי. החברה משיקה לראשונה בעולם סדרת מוצרי פרימיום המתבססת על טכנולוגיה יחודית שפותחה תוך שיתוף פעולה עם מומחי בשר מובילים מהארץ והעולם. ההשקה הראשונית היא של סדרה הכוללת לראשונה בעולם קבב “טלה”, המבורגר פרימיום במשקל 170 גרם, נקניקיות, “סיגרים” ובשר טחון המתאים להכנת מגוון מנות שונות.
בשלב הראשון את מוצרי Redefine Meat יהיה ניתן להשיג במסעדות נבחרות מרחבי הארץ ביניהן: האדסון לילינבלום, אסיף, נאם, המחבוא של אדי מאילת, הטרקלין, סינטה בר החיפאית, C2, גוז’ ודניאל, בודגה מטבח אמריקאי ועוד. בהמשך סדרת מוצרי רידיפיין מיט יגיעו גם למעדניות, קצביות ורשתות השיווק וכן באופן ישיר לצרכן סופי להכנה ביתית.
חברת הסטארט-אפ הישראלית שהוקמה בשנת 2018 שמה לעצמה כמטרה לייצר חוויה בשרית מושלמת תוך הגעה למרקם, טעם ועסיסיות כמו בשר מהחי, אך בעזרת שימוש בטכנולוגיה וחומרי גלם צמחיים. החברה הממוקמת ברחובות, גייסה לאחרונה 29 מיליון דולרים, הסכום הגבוה ביותר בסבב A לחברת פוד טק ונמצאת בתהליכי צמיחה מהירים במיוחד (שילשה את מספר העובדים בשנה האחרונה למרות מגפת הקורונה). כיום מקימה החברה מפעל ראשון מסוגו בארץ לייצור “בשר-חדש” שישווק לארץ ולחו”ל.
העניין הרב בעשייה של רידיפיין מיט החל כבר בהקמתה כששני המייסדים (אשחר בן-שטרית ואדם להב) החליטו, בניגוד לחברות תחליפי הבשר הרבות בשוק, להתמקד בחווית הבשר המלאה, ובעבודה צמודה עם מומחי וצרכני בשר כבדים. הגישה היחודית המתמקדת ב”אהבת הבשר” הובילה את החברה לפתח פורטפוליו מוצרים שלם ולהתמקד בסוגי בשר ומנות חדשניים, לצד ייצור של נתחים שלמים בעזרת טכנולוגיות ייחודיות (ביניהן הדפסה תלת ממדית) שיושקו עד סוף השנה גם כן. מיומה הראשון שמה החברה דגש משמעותי על חווית הטעם וגייסה לצידה את הקהילה הקולינרית על ידי שיתוף פעולה עם חלק מהשפים המוכרים בעולם וכן על ידי גיוס השף שי היימן, אשר בישל בעבר במסעדת מנריסה בארה”ב (בעלת שלושה כוכבי מישלן) וכן במסעדות רפאל, טוטו, OCD ועוד בישראל. במקביל, מעל ל- 70% מעובדי החברה הם אנשי פיתוח, טכנולוגיה ומומחים במזון שמטייבים באופן מתמשך את טכנולוגיות הייצור וכן את טיב מוצרי הבשר.
האם זה טעים? האם זה באמת יכול להחליף בשר?
באירוע ההשקה בישראל החברה הקימה שש מסעדות אשר מדמות מסעדות אמיתיות. כל אחת מהמסעדות הגישה את הבשר החדש במגוון סגנונות בישול, החל מקבב טלה, קציצות בשר, נקניקיות ואפילו סיגרים ממולאים בבשר. אין מה לומר, מבחינת מראה הבשר החדש מאד מזכיר את בשר הבקר. מבחינת הצורה החיצונית, מראה, ריח, גמישות ומרקם הכול מאד דומה למקור. מבחינת הטעם, כאן כבר נכנס הנושא האישי היות וכל אחד יש לו טעם שונה. אם נסכם בשתי מילים הוא ״לא רע״ ואפילו טעים בכמה מסגנונות ההכנה. נראה שבתור בשר טחון אשר נצלה על הגריל הוא מקבל בדיוק את המרקם והטעם של המקור אבל בסגנונות בישול אחרים עדין טיפה מורגש שזה לא הדבר האמיתי.
מהתנסות שלנו גם בבשר לא כטחון אלא במבנה המזכיר סטייק או יותר מדויק בשר בקר שבושל שעות רבות, לא נפלנו מהכיסא. מבחינת חיצונית הוא מדויק להפליא ונראה בדיוק כמו בשר אמיתי עם כל הסיבים והמיצים שנוזלים. מבחינת הטעם, כאן עוד יש מקום רב לשיפור.
הבשר של Redefine Meat עולה כ- 107 שקלים לקילו בתצורת בשר טחון להמבורגר. אז אמנם זה לא הכי זול שיצא לנו לרכוש אבל כאשר הבשר הרגיל נמכר בין 70 ל- 120 שקלים לק״ג אנו למדים שהם מיצבו את עצמם ברף הגבוה ודי מובן כרגע מדוע. אנו מאמינים שעם הזמן המחיר רק ירד כאשר האיכות רק תעלה.
לשאלה השאלות: האם היינו קונים אותנו? אז התשובה היא חיובית!