הסוף לפרסומות בסמארטפונים של סמסונג: ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הודיעה כי תפסיק להציג פרסומות באפליקציות ברירת המחדל כמו מזג אוויר, אפליקציית התשלומים וערכות נושא. המידע הגיע ממנכ״ל חטיבת הסלולר, TM Roh, שאמר זאת בדיון פנימי בחברה. ״סמסונג החליטה לחדול מלהציג פרסומות באפליקציות של החברה כמו מזג אוויר, תשלומים וערכות הנושא״, אמר המנכ״ל. ״העדיפות שלנו היא לתת למשתמשים חוויה חדשנית המבוססת על הדרישות והצרכים שלהם. אנחנו מעריכים את התגובות של המשתמשים, ואנחנו מחויבים לספק את החוויה הטובה ביותר ממכשירי ושירותי הגלקסי״, סיכם. בתגובה לאתר TheVerge, ציינו בסמסונג כי העדכון ישוחרר לקראת סוף השנה הנוכחית.
המהלך של סמסונג לא מקרי, והוא נעשה אחרי ביקורת רבה וחריפה שכן במכשירי הדגל, לרבות הסמארטפונים הגמישים שעולים עד 6,000 שקלים, סמסונג שילבה פרסומות באפליקציות ברירות המחדל, ועוד באפליקציות מובנות, לרבות אפליקציית התשלומים, כשבמדינות בהן אפליקציית התשלומים תומכת, למשתמשים אין אלטרנטיבה אחרת כדי לשלם בחנויות, בניגוד לאפליקציית מזג אוויר שניתן להסיר ולהתקין אפליקציה חלופית. המהלך של שילוב פרסומות היה נהוג במכשירי ביניים ומטה, וזאת על מנת להוזיל את עלויות הסמארטפונים. כך לדוגמה, מוטורולה שילבה פרסומות, ואמזון שיווקה את קורא הספרים ״קינדל״ שהציג פרסומות בתור שומר מסך. אך כשזהו מכשיר דגל שעולה בהתאם, מדובר במהלך תמוה שמפריע למשתמשים ופוגע בחווית המשתמש. סמסונג לא שיתפה מתי המהלך יצא לפועל בדיוק, אך ציינה כי זה יקרה עד סוף השנה.