אחד החסמים ברכישת רכב חשמלי הוא טווח השימוש. לכל רכב חשמלי יש טווח נסיעה בהתאם למה שהסוללה שלו מאפשרת. צרכנים רבים מפחדים לרכוש רכב חשמלי בגלל הצורך להיות יותר מחושב ושקול בנסיעות ולברר היכן קיימות עמדות טעינה במידה ויהיה צורך. נכון להיום פריסת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים עדיין פחותה ממספר תחנות הדלק הפזורות בכל מקום. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיתקע עם סוללה גמורה ברכב. במידה וחלילה נתקעתם ללא סוללה ברכב החשמלי שלכם אתם תצטרכו להזמין גרר אשר יגרור אתכם לתחנת טעינה קרובה.
בדיוק לכאן נכנסת חברת Lightning Mobile Solution עם הסוללה הניידת שלהם. אתם אולי מדמיינים סוללה ניידת בדומה לאלו של הסמארטפונים אבל כאן מדובר במשהו גדול פיזית שתופס נפח של משאית שלמה. החברה בנתה מארז של סוללות בהספק של 192 קילוואט/שעה ואת כולו היא התקינה במשאית אשר הותאמה במיוחד. כרגע החברה משתמשת ברכבים תוצרת Ford דגמי Transit 350HD אבל היא מציינת שאת המערכת הזו ניתן להתקין בכל רכב באותו סדר גודל ואפילו על משאית טריילר, הכל בתנאי שהרכב יתאים מבחינת משקל ונפח.
מארז הסוללות אינו דבר קטן וקל לכן חייבים להתקינו ברכב מתאים. המערכת שהותקנה מסוגלת להטעין בסטנדרט Level 2 AC עד ל- 18kW ובטעינת DC מהירה עד ל- 80kW. בהערכה גסה ניתן לומר שמערכת כזו תדע להטעין בשלושה סבבים מלאים.
טעינה ניידת יכולה להתקיים בכמה מצבים שונים:
- חילוץ רכבים תקועים – כיום כאשר רכב חשמלי נתקע עם סוללה ריקה חייבים לגרור אותו לנקודת טעינה קרובה. עם הפתרון הנייד כל שנצטרך הוא רק לחכות עד לטעינה מינימלית אשר תאפשר לנו להניע ולנסוע לעמדת טעינה קרובה להשלמת הטעינה.
- נקודות טעינה זמניות – במידה ובמסלול מסוים חייבים שתהיה נקודת טעינה אבל אי אפשר לגשת לשם עם תשתית חשמל מסודרת. לדוגמא נקודות טעינה בשטח במיקומים שלהביא לשם תשתית חשמל היא בלתי אפשרית ולכן נקודה ניידת הכי זמינה ומידית.
- מקומות בהם לא ניתן לשדרג את נקודת החשמל – נקודת החשמל עבור עמדות טעינה זקוקות להספק מסוים מרשת החשמל ולא תמיד קיימת אפשרות לשדרג את מה שמקבלים מרשת החשמל. במקומות שלא ניתן לקבל מספיק כוח מרשת החשמל ניתן יהיה להשתמש בטעינה הניידת.
על פי סקר שביצעה חברת Navigant כיום ההכנסות מטעינה ניידת עומדת על 16 מיליארד דולרים ועד שנת 2030 הוא צפוי להגיע לעבור את ה- 60 מיליארד דולרים. חברת Lightning Mobile Solution אינה לבד וחברות רבות נוספות כמו פולקסוואגן, כבר עובדות על פתרונות טעינה ניידים מתוצרתן.
מקור: Electrek