לראשונה, במסגרת פסטיבל הסרטים והטלוויזיה – FilmArt, שיפתח השבוע בהונג קונג, ישתתפו חברות ישראליות. הפסטיבל יתקיים בין ה-26 ל-29 באוגוסט, 2020.
מדובר בפסטיבל בינלאומי המתקיים מדי שנה, הפעם זו השנה ה-24, בפסטיבל ייטלו חלק חטיבת המדיה של אליבאבא, HBO אסיה, סוני נטפליקס וחברות ענק נוספות. במהלך ימי הפסטיבל, שלראשונה יהיה במתכונת מקוונת, ישתתפו כ-600 מציגים בינלאומיים.
מועצת פיתוח המסחר של הונג קונג (HKTDC) פרסמה, כי הם שמחים על השתתפותם של חברות ישראליות בפסטיבל, ומתכונתו המקוונת מאפשרת נגישות נוחה לקנייני התוכן של החברות הגדולות ויצרני התוכן הגלובליים. עוד מציינים ב-HKTDC, כי הביקוש השנה להשתתפות דיגיטלית בפסטיבל הנו רב, לאור הביקוש העולמי לתכנים חדשים ורבים כתוצאה ממשבר הקורונה אשר העלה את הדרישה לצפייה בתכנים חדשים וסדרות מכל העולם.
בין הנציגים הישראלים שישתתפו השנה:
- Highlight Films – חברת הפקות אשר תציג את סדרת הנוער האינסטגרמית “InstaBabe” ואת הפרויקט “The Silk Connection”, אשר עוסק בדרך המשי.
- ADD – סוכנות השחקנים המשמשת גם כיצרנית תוכן, תקדם בפסטיבל פרויקטים רבים, ביניהם הסדרות “גולסטאר” ההומוריסטית ואת “Scarred” מלאת המתח.
- The Hive – חברת הפקות אשר תציג את תוכניות האנימציה לילדים: “Sheryl Holmes & The Kid Detectives” ואת “Crab & Cake”.
- הבמאית נילי טל, תקדם סרטים דוקומנטריים על נושאים מרתקים.
- בנוסף, חברת ההפקות Eight Productions.