נראה שגוגל אכן מקשיבה לתלונות המשתמשים ועושה שינוי לטובה בעקבות התלונות. על פי הודעה רשמית של גוגל, החברה מאשרת שהחל מ- 6 לאפריל היא תפסיק להציג מודעות צפות בתחתית הסרטון, מודעות מסוג Overlay Ads. לאחר תלונות רבות של משתמשים החינמיים ולאחר שבפלטפורמת המובייל היא כבר הסירה את סוג המודעות האלה, גוגל מסירה את המודעות הצפות גם מהממשק השולחני.
מודעות צפות הן מודעות אשר מופיעות בתחתית הסרטון וניתנות לסגירה על ידי כפתור סגירה. בעבר מודעות צפות שכאלה הופיעו גם בממשק המובייל אבל החברה טרחה להסיר אותן מזמן. בנוסף לפרסומות הצפות קיימות הפרסומות המקדימות, באמצע ובסוף הסרטון שאותן החברה לא ביטלה.
בהודעה שפרסמה החברה היא מעדכנת כי: ״החל מ-6 באפריל 2023, פורמט המודעות הצפות לא יופיע יותר ביוטיוב כדי לעזור לשפר את חוויית הצופים ולהעביר את המעורבות לפורמטים של מודעות עם ביצועים גבוהים יותר במחשבים שולחנים ובניידים. מודעות צפות הן פורמט מודעה מדור קודם שמוצג רק במחשב שולחני ומפריע לצופים. אנו מצפים לראות השפעה מוגבלת עבור רוב היוצרים כאשר המעורבות עוברת לפורמטים אחרים של מודעות״.
לדברי החברה ביטול הופעת המודעות הצפות לא אמור לפגוע בצורה דרמטית ביוצרי התוכן אשר מתבססים על הכנסות מפרסומות בסרטוניהם. גוגל מצפה ל״השפעה מוגבלת״ ליוצרי התוכן.