לפי הכותרת נדמה היה לחשוב שמדובר בסמארטפון חדש אשר הושק בישראל אבל למעשה מדובר ברכב חדש של ג׳נסיס. כלמוביל, יבואנית הרכב של יונדאי, מיצובישי, מרצדס וג’נסיס משיקה היום את הדגם החשמלי השני של מותג היוקרה, המצטרף ל- Electrified G80 והראשון המתבסס על פלטפורמת E-GMP. הרכב GV60 GENESIS מוצע בשלוש גרסאות שונות:
- GV60 RWD GENESIS – מנוע חשמלי אחורי בהספק של 168Kw (228 כ”ס) ומומנט מרבי של 35.7 קג”מ. הנעה אחורית. טווח נסיעה מרבי: 517 ק”מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP).
הרכב יגיע ברמת גימור Premium במחיר של 295,000 שקלים
- GENESIS GV60 DUAL E-MOTOR – מנוע חשמלי אחורי בהספק של 160Kw (218 כ”ס) ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 74Kw (99 כ”ס) היוצרים הספק משולב של 318 כ”ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג”מ. הנעה כפולה חכמה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי הדרך. טווח נסיעה מרבי: 470 ק”מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP).
הרכב יגיע ברמות גימור Premium במחיר של 315,000 שקלים וברמת גימור Luxury במחיר של 342,000 שקלים.
- GENESIS GV60 TOP – גרסת העל של GV60 עם מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 160Kw (215 כ”ס) כל אחד. הספק משולב של 429 כ”ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג”מ. טווח הנסיעה המרבי: 466 ק”מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP). לגרסת ה-TOP ישנו באופן ייעודי מצב Boost המאפשר להגביר את הספק המנועים המשולב ל-489 כ”ס בלחיצת כפתור למשך 10 שניות, מה שמאפשר לזנק ל-100 קמ”ש ב-4 שניות בלבד.
הרכב יגיע ברמות גימור Ultimate במחיר 439,000 שקלים ורמת גימור Ultimate Sport במחיר של 439,000 שקלים.
רוכשי הרכב יקבלו עמדית הטענה מנוהלת חינם.

פלטפורמת E-GMP (Electric-Global Modular Platform) שפותחה באופן ייעודי עבור הנעה חשמלית מלאה, תוכננה כפלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי הממוקם מאחור, עם אופציה להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף הממוקם מלפנים. בתכנון הפלטפורמה ניתן דגש זו על גמישות בהתאמה לייעודים שונים, חוסן מבני גבוה של השלדה, משקל נמוך וחלוקת משקל אופטימלית המאפשרים למקסם את יעילות מערכת ההנעה החשמלית לצד הצגת יכולות דינמיות גבוהות בכל תנאי הדרך. פלטפורמת E-GMP תוכננה כדי להכיל בתוכה את טכנולוגיות הסוללות, ההנעה החשמלית והטעינה המתקדמות ביותר בתעשיית ברכב המאפשרים ל-GV60 להציג את הביצועים המובילים מול רכבי הקרוסאובר החשמליים מסוגו.
מערכת הטעינה של GENESIS GV60 תומכת בטעינה ביתית ישירה (AC) בהספקים של 7.2Kw ו-11Kw, יחד עם תמיכה בטעינה אולטרה מהירה העמדות טעינה ייעודיות מנוהלות (DC). באופן בלעדי, מערכת טעינת הסוללות של GENESIS GV60 תומכת במתח גבוה של 400V, כאשר מטען בעל מגביר מתח מסוגל להכפיל את הטעינה לטעינה במתח של 800V. התוצאה היא טעינה יציבה ומהירה לאורך זמן בעמדות טעינה שונות ומהירות טעינה מהגבוהות ביותר כיום. בעת טעינה בעמדת 350Kw פונקציית הטעינה המהירה של GENESIS GV60 מאפשרת לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% מהקיבולת ב-18 דקות בלבד.

כל דגמי GENESIS GV60 מצוידים במכלול סוללת ליתיום-יון מתקדמת בקיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. תאי הסוללה הם בעלי צפיפות גבוהה ב-10% ביחס לסוללות הקיימות כיום בשוק, מה שמאפשר משקל מופחת לצד אצירת אנרגיה מוגברת. מכלול הסוללה כולל מערכת ניהול טמפרטורה חדשני המאפשר לחמם מראש את הסוללה בימים קרים כדי להביאה לטמפרטורת עבודה מתאימה, מניעת הפסדי אנרגיה וקיצור זמן הטעינה. מערכת קירור מובנית מאשרת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית גם בנסיעה ארוכה ותחת עומס טעינה גבוה כדי לשמור על אורך חיי התאים בסוללה.

באופן ייחודי לסגמנט, GV60 GENESIS מצוידת בטכנולוגיית V2L (Vehicle To Load) ההופכת את המכונית לספקית אנרגיה חיצונית בעת הצורך. באמצעות מתאם המתחבר לשקע הטעינה של המכונית מסוגלת GV60 GENESIS לספק טעינה בקיבולת של 3.6Kw לטובת הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בזמן קמפינג, לטעון רכב חשמלי תקוע ואפילו לספק אנרגיה לרשת החשמל הביתית במקרה של הפסקת חשמל.

כדי להעניק לנהג חוויה ווקאלית בזמן הנהיגה על אף שמדובר ברכב חשמלי, פיתחה GENESIS מערכת סאונד אקטיבי מדומה (e-ASD) המספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה. הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוע ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה. כדי להעניק לנהג חווית נסיעה שקט במיוחד מעבר למקובל ברכבים חשמלים, מצוידת GENESIS GV60 במערכת ANC-R לנטרול אקטיבי של רעשי רוח, צמיגים וכביש. המערכת משלבת בין חומרים וסוגי קול לבין מיקרופונים רגישים המשמיעים תדרים מנוגדים דרך הרמקולים של מערכת השמע כדי להשיג רמת שקט אבסולוטית בתא הנוסעים.