ב- 4 במאי התקשורת בגרמניה פרסמה שהמפעל של טסלה בגרמניה, Berlin Gigafactory, החל בייצור רכבי טסלה מודל Y אשר יגיעו עם סוללות LFP Blade מתוצרת BYD הסינית. כעת ירד מפס הייצור הרכב הראשון והוא מושך תשומת לב רבה עקב שיתוף הפעולה החדש בין 2 היריבות.
טסלה ו- BYD הינן שתי יצרניות ה- NEV הגדולות בעולם. NEV-New Energy Vehicle הינו מינוח הכולל בתוכו את PHEV, EREV ו- BEV. טסלה ו- BYD אף פעם לא הצהירו על שיתוף פעולה באופן רשמי והשת״פ ביניהם תמיד היה לוט בערפל ומסתורי. בפועל הן מתחרות מאד חזקות בשוק הסיני כאשר BYD החלה להתפרס גם במדינות נוספות בעולם, כך שהתחרות בין שתי החברות קשה מאד.
16 ימים אחרי תחילת הייצור, ב- 20 למאי הרכב הראשון ירד מפס הייצור ונראה שהוא מציג תוצאות מרשימות. זהו אינו רכב בייצור מסחרי אלא רכב אב-טיפוס ראשוני. הרכב מקטגורית הכניסה לשוק עם סוללת 55kWh LFP עם טווח של 440 ק״מ. בסין רכב הכניסה לשוק של מודל Y מציע סוללת 60kWh CATL עם טווח של 455 ק״מ.
דיווחים של משתמשים ראשונים מציינים כי הרכב שומר על הספק טעינה של 170kW לכן הוא מסוגל לטעון מ- 11% ל- 71% ב- 15 דקות. לשם השוואה, למודל Y עם סוללת CATL יש את אותם ביצועים בשלבים המוקדמים של תהליך הטעינה, אבל אז הוא יורד במהירות. אם כבר מדברים על סוללת LFP, כוח הטעינה שלה יורד רק לאחר שהסוללה נטענת ב-50%. אז מבחינת טעינה, טסלה מודל Y עם סוללת BYD טובה יותר מזה עם גרסה של CATL.
היות ואין הצהרה רשמית כרגע לא ידוע כיצד הפרוייקט הזה יימשך, כמה רכבים יצאו מתוכו ולאן ישווקו בעולם.
מקור: Car News China