סיטי טרנספורמר חושפת לראשונה את הדגמים החדשים של הרכב המתקפל CT-1 מתוצרתה. דגמים אלו יוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם במפעלי היצרן הגרמני ונבחנו מזה תקופה בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי. הדגמים החדשים מתאפיינים בעיצוב חיצוני ופנימי חדשני, עדכני ומוקפד ובביצועי נסיעה משופרים מהותית מדגם אב-הטיפוס שנמצא בישראל ואשר שימש להוכחת היתכנות. הדגמים מיטיבים לנסוע בכל מזג אוויר, מאיצים למהירות של 90 קמ”ש במצב “פתוח” ובעת הצורך, מסוגלים “להתכווץ” לרוחב מטר בודד, המאפשר להם לחנות במרווחים בהם רכבים רגילים אינם מסוגלים לחנות. טווח הנסיעה המוצהר של הרכב נע בין 120 ל- 180 ק״מ ולכן הוא מוגדר כעירוני עקב טווחים קצרים. אם הכל ילך כשורה עוד השנה הוא יעלה על הכביש באירופה ובמהלך 2023 יגיע גם לכבישי ישראל. מחירו הצפוי עומד על 45,000 שקלים לפני מיסים (על רכב חשמלי יש מס של 10% ותוספת 17% מע״מ)
הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו “הפתוח” בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה- CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב “מתכווצת” עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.
חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.
אודות הרכב
- אבטיפוס ראשון יוצר ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח.
- אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב “פתוח” בעת נסיעה מהירה): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב “מתכווץ” לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע
- רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס
- הרכב יופץ בדגמים שונים, בגוונים שונים
- מהירות מרבית (לפי התקנות): 90 קמ”ש במצב “פתוח”
- מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק”מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים
- הרכבים הראשונים מיצרים בגרמניה על ידי שותף ייצור המתמחה בייצור רכבים חדשניים