תערוכת CES הנערכת בלאס וגאס ארה״ב בכל ינואר הינה אבן שואבת לכל אנשי תעשיית האלקטרוינקה הבידורית, טכנולוגיה ואפילו מתעשיית הרכב. כל מי שמחשיב את עצמו בתחומים האלה בין אם הוא יצרן או צרכן רוצה להגיע לתערוכה על מנת לראות ולהיראות. כחלק משיתופי הפעולה שמארגני התערוכה מבצעים בעולם, נערכים כנסים מקדימים בכמה מקומות שונים בעולם על מנת לחשוף מה עומד להיות בתערוכה הקרובה. השנה נערכים אירועים באמסטרדם הולנד, ניו-יורק ארה״ב ובפריז צרפת שבו אפילו השתתפנו.
פריצת דרך או נושא חדש משמעותי לא נזכה לראות בתערוכה (נכון לימי כתיבה הכתבה) ונושאים שהיו חמים בשנה שעברה רק יגברו לקראת התערוכה הקרובה. הרבה אותיות מפוצצות AI, AR, VR, 5G, V2V ועוד היד נטויה.
מציאות מדומה שולטת – השנה נזכה לראות הרבה פיתוחים המשתמשים בטכנולוגיה הזו ובטכנולוגיות מציאות רבודה. נראה שכולם רוצים להראות שגם הם במשחק ומציגים פיתוחים משלהם הנעזרים בטכנולוגיות האלה לשימושים יום יומיים. מה שאנו רואים שזה כבר לא שמור לתחום אחד מסורתי, תחום הגיימינג, אלא נכנס לתחומים חדשים כמו רפואה, נהיגה, איכות חיים, לימודים, דייטינג ועוד הרבה תחומים.
כולנו חכמים – הכל נהיה חכם ומחובר. לא מספיק היום שהמוצר שלך, בין אם זה מוצר פיזי ובין אם זו טכנולוגיה מסויימת, יהיה חכם. הוא חייב להתחבר ולא רק לאינטרנט. היום הכל חייב להיות חכם, מחובר לאינטרנט ואם אפשר גם מחובר להתקנים אחרים. בתערוכה הקרובה נוכל לראות יותר ויותר מוצרים מתחומים שלא חשבנו שניתן ורצוי לחבר אותם. מכונת הכביסה שלנו תהיה מחוברת לטלוויזיה שמחוברת לרמקול שמחובר לתאורה שעובדת מול השרת שלך במשרד ולא בבית. לא רק המוצרים בבית אלא גם המוצרים בסביבה החיצונית שלכם כגון השער החשמלי לבית, עמודי הרחוב, הרמזורים וכל דבר עירוני. היום העיר שלכם הופכת להיות עיר חכמה.
הרכבים המדברים – כמובן שגם תחום הרכב נהיה מחובר ועליכם להתחיל לשנן את המינוח V2V שזה Vehicle 2 Vehicle, רכב לרכב. היום הרכבים שלנו ידברו אחד עם השני. גם תחום הרכב תפס חלק מאד נכבד באירוע היות והכנס של CES נערך בתוך תערוכת הרכב השנתית שנערכת בפריז, Paris Mondial. ההחלטה של מארגני הכנס לשתף פעולה עם תערוכת המכוניות מעידה על הכיוון הכללי של עולם הטכנולוגיה והרכב. שני התחומים מתערבבים אחד בתוך השני והרבה פעמים קשה להפריד לתערוכות שונות.
היום כבר אי אפשר לדעת אם הם יצרני רכב או יצרני טכנולוגיה ממונעת. השנה נראה הרבה רכבי קונספט והרבה טכנולוגיה הקשורה למערכות המדיה שברכב וטכנולוגיה הקשורה לנהיגה אוטונומית. כולם מדברים על הנסיעה האוטונומית אבל עד שלא יסיימו עם כל נושא הרגולציה שמסביב לא נוכל לראות בכבישים רכבים נוסעים לבד אבל כולם רוצים להיות שם כשזה יתחיל ומציגים את כל הטכנולוגיה העתידית בתחום.
הנושא הזה מביא התעניינות בהרבה תחומים שלא חשבנו בכלל שקשורים ישירות לתעשיית הרכב. לדוגמא עיצוב פנים הרכב. הרי ברגע שלא מצטרך לנהוג, לא צריך הגה ואת כל המערכות שקיימות היום בסביבת הנהג. לכן כל פנים הרכב ישתנה ויעבור לסוג של סלון ממונע, מרחב אירוח על גלגלים. חברת BMW לדוגמא מעסיקה מעצבי פנים שיושבים וחושבים כיצד ניתן לעצב את פנים הרכב האוטונומי וברור לכם שזה לא יראה כפי שהרכב שלנו נראה היום.
חלק מהבעיה הכי קשה של מארגני התערוכה היא בעיה פיזית של מקום. הרבה יצרני רכב רוצה להציג בתערוכה ולמארגנים פשוט אין מספיק מקום להכניס אותם. כבר היום תערוכת CES עומדת על 260,000 מ״ר עם 4,500 מציגים! זו תערוכה מאד גדולה וקשה מאד לעבור על כולה במספר ימים מצומצם. המגזין USA Today מינה אותה לאחת מתוך 10 תערוכות הרכב הטובות, כן, תערוכות הרכב. על פי המארגנים בתערוכה הקרובה יהיו יותר מ-150 חברות אשר יציגו טכנולוגיות מעולמות הרכב ו-8 יצרניות שיציגו רכבי קונספט ודגמים קיימים.
המעוניינים לבקר בתערוכה, היא נערכת בלאס וגאס ארה״ב בין התאריכים 8-11 לינואר 2019.
** גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת CTA בכנס CES Unveiled שנערך בפריז