במציאות אחרת, פאבלט הדגל של סמסונג שהוכרז בחודש אוגוסט האחרון היה נמכר עד היום בכמויות מרשימות, מקבל מחמאות מקיר לקיר, ואולי גם מנצח בהשוואה הבלתי נמנעת מול גירסת הפלוס של אייפון 7, אבל לצערה של הענקית הקוריאנית לא כך הדברים. בוודאי קראתם לא מעט כתבות העוסקות באחד הפרשיות החמורות והמסוכנות בהיסטוריה של ענף הסלולר מאז ומעולם, ולמרות שסמסונג הודיעה רשמית על הפסקת ייצור ה-Galaxy Note 7 והורדתו המיידית מהמדפים, ישנם “חכמולוגים” שפשוט לא מוכנים להחזיר את המכשיר ולקבל תמורתו זיכוי כספי או מכשיר חלופי לבחירתם.
על כמה מדובר? על פי הדיווחים האחרונים, מיליון לקוחות משתמשים עדיין בפאבלט, תוך שהם מסכנים את עצמם וכמובן גם את הסובבים אותם. סמסונג עשתה את הטעויות שלה בסאגה העגומה, ואדם אחד טוען כי אף ניסתה לשלם תמורת שתיקתו, אבל החברה באמת עושה את כל המאמצים לשכנע את הלקוחות להשיב לה את המכשירים, ולאור העובדה כי שלטונות החוק אינם מאפשרים העלאה של הנוט למטוסים, פתחה סמסונג עמדות ייעודיות במספר שדות תעופה ברחבי העולם, כדי לאפשר למשתמשים במכשיר להגיע ולהחזיר אותו (בתמורה להחזר כספי או החלפה במכשיר אחר).
הלקוחות מצידם, כאמור לא פחות ממיליון, לא ממהרים לשום מקום ונראה כי הם מעט אדישים לכל האירוע. “כל הליך ההחלפה מסובך מדי ואין לי את הזמן לעשות זאת כיוון שאני עמוס בעבודה” אמר אחד המחזיקים בנוט לאתר חדשות קוריאני. הוא הוסיף כי “עד ליציאת ה-Galaxy S8 בשנה הבאה אין לי כל כוונה לשדרג לאחור”. לקוח אחר, שנאלץ לטענתו להמתין למעלה משעה בתור כדי להחליף את הנוט לדגם “בטוח”, מסרב לעבור שוב את ההמתנה הארוכה: “אני לא מוכן לעבור את זה שוב. הטלפון לא רע מבחינה פונקציונלית, והחלטתי פשוט לשמור אותו”. איך תגרום סמסונג לכמות לקוחות כה גדולה להחזיר לה את המכשירים המסוכנים? לאף אחד אין בשלב זה פיתרון קסם.