זה היה רק ענין של זמן עד שרכב אוטונומי יהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית, תאונה שכנראה תגרום לחשיבה מחדש בענף הרכב. מסתבר כי ב-7 במאי השנה בויליסטון, פלורידה אשר בארה”ב התרחשה תאונה בין רכב טסלה שפעל בצורה אוטונומית לבין סמיטריילר מועמס עם טרקטור עליו, תאונה בה נהרג נהג הטסלה. את הידיעה פרסמה טסלה בבלוג שלה רק ב-30 לחודש יוני תחת הכותרת “A Tragic Loss”.
טסלה עדכנה כי היא דיווחה על התאונה לגורמים הנדרשים NHTSA-National Highway Transportation Safety Administration וכי הם פתחו בחקירה. נתוני התאונה מראים כי המערכת האוטומטית פעלה ברכב וכי היא לא זיהתה את הסמיטריילר, למרות נתוני ראיה ברורים עם שמים בהירים. כל המערכות האוטומטיות לא זיהו את צידו הלבן של הטרקטור אל מול השמים הבהירים כאשר הסמיטריילר חצה את הכביש ולכן מערכת הבלמים אפילו לא פעלה כאשר רכב הטסלה פשוט דהר אל מתחת לטריילר כאשר הפגיעה התרחשה בין חלקו התחתון של הטריילר אל מול חלקו העליון של הרכב, השמשה הקדמית.
טסלה מציינת כי אם התאונה היתה מתרחשת חזיתית אבל בחלקו הנמוך של הרכב כל מערכות הבטיחות היו נכנסות לפעולה וכי הנהג היה יכול לשרוד את התאונה. עוד מוסיפה החברה כי רכבי החברה נהגו בצורה אוטונומית עד כה כ-130 מיליון מייל (עד לתאונה הראשונה) וכי תאונה קטלנית מתרחשת כל 94 מיליון מייל בארה”ב ו-60 מיליון מייל ברחבי העולם. כמובן שהחברה טורחת לציין כי ברכבי טסלה S המערכת האוטונומית עדין בשלב הבטא הציבורית וכי על הנהגים להיות עירניים ומודעים לסביבה כאשר הידיים שלהם מונחות על ההגה תוך כדי שמירה על שליטה ברכב. כעת נשאלת השאלה מה תהיינה תוצאות החקירה של NHTSA ועד כמה זה ישפיע לרע או לא ישפיע בכלל על תחום האוטונומיה בענף הרכב.