המגמה כיום בעולם הרכב היא לצייד את מערכת המולטימדיה בקישוריות אינטרנט, על מנת לאפשר לה להיות מרכז הבידור של הרכב כך שנוכל לקבל מידע, עדכונים, ניווט עם עידכוני תנועה, סרטים ומוזיקה וכל זאת ישירות אלינו. הבעיה שנוצרה היא הסחת דעת הנהג היות ורוב המערכות נזקקות לתפעול על ידי לחיצות על המסך. גם המערכות אשר יודעות לקבל הנחיות קוליות עדיין לא מפותחות מספיק ואינן עובדות בצורה חלקה במיוחד בעברית.
על מנת לנסות ולפתור את בעיות אלה, מגיעה חברת Inpris ופיתחה מערכת חכמה Sightless Touch אשר עוזרת לנהג לתפעל הכל על ידי 3 אצבעות בלבד, וללא צורך להביט על הנעשה במסך. העיקרון פשוט מאוד: על ידי לחיצה על המסך עם שלוש אצבעות, לא משנה היכן תלחצו, המערכת תזהה ותגדיר לכל אצבע פעולה שהוגדרה מראש – ניווט, מוזיקה וטלפון. לאחר לחיצה על המסך המשתמש מחליט איזו אצבע להשאיר לחוצה על המסך וכך עוברים לשלב הבא בו ע”י החלקת האצבע לארבע כיוונים שונים (למעלה, למטה ימינה ושמאלה) מתבצעות פעולות שהוגדרו מראש.
תוך כדי התהליך, המערכת מקריאה לנו את האפשרויות שנבחרו ובחשבון פשוט על ידי הגדרה מראש יש לנו 12 אפשרויות תפעול וכל זאת ללא צורך להביט על המסך. שלב נוסף שקיים במערכת הוא לאחר שכבר בחרנו את האפשרות שלנו ואנחנו רוצים בחריה חופשי ולא בהכרח את מה שהוזן מראש, ע”י לחיצה על המסך עם 2 אצבעות המערכת נכנסת למצב האזנה ומחכה לפקודה קולית כאשר במצב ניווט היא מחכה להקראת כתובת לניווט ולאחר מכן פותחת ישירות את תכנת הניווט וייז, במצב טלפון היא מחכה להקראת שם איש הקשר ובמצב רדיו היא מחכה להקראת שם התחנה שרוצים לשמוע.
יתרון נוסף שיש למערכת היא ההתאמה האישית היות וזויודעת לזהות איזה טלפון נייד מחובר למערכת ובכך להתאים את ההגדרות של המערכת בהתאם לטלפון שמחובר לדוגמא את תחנות הרדיו המועדפות או אנשי הקשר המועדפים או את נקודות הניווט המועדפות. המערכת תהיה זמינה לרכישה בחנויות לאבירי רכב בעלות של כ-3,000-5,000 שקלים כאשר השלב הראשון הוא מכירת מערכת שלמה הכוללת את התכנה ואת מערכת המולטימדיה (מבוססת אנדרואיד) בתצורת Duoble Din ובעתיד החברה מקווה ליצור שיתופי פעולה עם יבואניות הרכב ו/או יצרניות הרכב על מנת להטמיע את המערכת ישירות ברכב כך שהצרכנים יקבלו את המערכת מותקנת מראש ברכב שהזמינו.
ניסן ירון, מייסד ומנכ”ל אינפריס: “בשנה האחרונה המשיכה מגמת העליה בתאונות הדרכים הקטלניות בישראל ובארה”ב. מחקרים מצאו כי לפחות חצי מהתאונות קשורות להיסח דעת בנהיגה כגון שליחת הודעת טקסט, שינוי תחנות ברדיו, הגדרת יעד במערכת הניווט וכד’. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2015 ניתנו בממוצע בישראל כ- 5,000 דוחות בכל חודש בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה בניגוד לחוק. בארה”ב פורסמו תוצאות מחקר לפיו 17% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים הודו כי התאונה התרחשה עקב היסח דעת. על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה”ב, שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה מגדיל פי 4 את הסיכון לתאונה”.