לא פחות מ-65 סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות יציגו בביתן ישראל בכנס הסלולר 2018 MWC שייפתח בשבוע הבא בברצלונה. בין השאר תמצאו אפליקציה לזיהוי ריחות, פלטפורמות ליצירת מציאות מדומה ורבודה, סריקה תלת-ממדית באמצעות מצלמת המכשיר הנייד, שידורי לייב ב-VR ועוד.
בתערוכה הנחשבת לגדולה ולחשובה בעולם בתחום המובייל, צפויים להשתתף למעלה מ-100,000 מבקרים וכ-2,000 חברות שתצגנה את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר בתחום. התערוכה, המושכת אליה באופן מסורתי חברות ענק מתחום התקשורת, ביניהן מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, יצרניות מכשירים ובנקים וחברות ביטוח, תהווה השנה מוקד משיכה לחברות המחפשות פתרונות ממגוון תחומים כגון: אוטומוטיב, ערים חכמות, IOT, אינטליגנציה מלאכותית, AR/VR, טכנולוגיות רפואיות, סייבר ועוד.
ביתן ישראל בתערוכה מוקם על ידי מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, שטחו מתפרס על פני 550 מ”ר, והוא נמצא במיקום מרכזי לצד חברות התקשורת המובילות בעולם. במהלך התערוכה צפויים להתקיים בביתן הישראלי למעלה מ-3000 מפגשים עסקיים שנקבעו מראש כתוצאה מעבודה מאומצת של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ומכון היצוא. בין היתר עם נציגים בכירים מהחברות: Netflix, Google, Huawei, Ericsson, VERIZON, Skype, ZTE ועוד.
בין הטכנולוגיות שיוצגו בביתן הישראלי: מערכת ממחושבת לזיהוי ריחות, פלטפורמות ליצירה פשוטה של חווית מציאות מדומה ורבודה, אפליקציה המאפשרת סריקה תלת-ממדית של חפצים באמצעות מצלמת האייפון או האייפד, שידורי לייב ב-VR, אפליקציית מוזיקה חברתית, זיהוי והנגשת מידע באמצעות מציאות רבודה על גבי שמשות הרכב ועוד. לצד חברות הסטארטאפ מציגות בביתן הישראלי גם כמה מספינות הדגל בעולם התקשורת כגון צ’קפוינט וראד.
שוק המובייל הישראלי כולל מעל 1000 חברות מובייל כאשר בשנת 2017 גויסו למעלה מ-550 מיליון דולר על ידי החברות ב-72 עסקאות שונות, בין היתר נרשמו גיוסים על ידי Vayyar, HopOn ו-Hoopo. בשנה האחרונה היינו עדים למספר סיפורי הצלחה מרשימים של החברות הישראליות, כדוגמת חברת Eyesight שנבחרה על ידי הענקית הקוריאנית LG כספקית מערכות שליטה מבוססות מחווה למערכות הבידור לרכב, חברת SQream שחתמה על שיתוף פעולה עם עליבאבא הסינית וחברת Lumus שזכתה להשקעות של עשרות מיליוני דולרים מהענקיות הבינלאומיות Quanta ו-HTC.
שי רינסקי, מנכ”ל משרד הכלכלה והתעשייה: “בשוק התקשורת קיים שימוש רב בטכנולוגיה עילית ועתירת ידע, תחום שבו יתרונה של מדינת ישראל בולט בו וששמה הולך לפניה ובהתאמה, היצוא הישראלי של טכנולוגיות לתחום המובייל עולה בהתמדה מדי שנה. אחת הפעילויות המשמעותיות ביותר בתחום המובייל היא תערוכת MWC במסגרתה הנציגויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה פועלות להבאת אלפי חברות, אנשי עסקים, משקיעים ואורחים מהחברות הגדולות והמשמעותיות ביותר בעולם לביתן הלאומי שמוקם יחד עם מכון היצוא.
במסגרת התערוכה, נציגי משרד הכלכלה והתעשייה פועלים לקביעתן של כ- 3,000 פגישות עבור החברות הישראליות בביתן הלאומי הישראלי מלמעלה מ 40 משרדים ברחבי העולם והקהל בתערוכה ונציגי חברות מרחבי העולם נוהרים לביתן הישראלי כדי להתרשם מחזית החדשנות הישראלית בתחום. יחד עם שותפינו במכון היצוא, אנו פועלים במהלך כל השנה לסייע לחברות ישראליות לרקום עסקאות ולחדור לשווקים הזרים ואני מזמין את החברות הישראליות להמשיך ולהסתייע בנו – בכלי הסיוע שאנו נותנים, בנספחים המסחריים ובמגוון הכלים שמשרד הכלכלה והתעשייה מעמיד לטובת התעשייה הישראלית”.
גדי אריאלי, מנכ”ל מכון היצוא: “שוק המובייל העולמי הוא דינמי, עם קצב שינויים טכנולוגיים מהיר וישראל משחקת בו תפקיד מרכזי. החברות הישראליות מובילות כל שנה עם חדשנות ויצירתיות ומספקות פתרונות במגוון תחומים.הביתן הלאומי בברצלונה מייצר לחברות הישראליות מידי שנה אלפי מפגשים עסקיים המספקים הזדמנויות יוצאות דופן להיפגש עם גורמי מפתח בחברות בינלאומיות מובילות מתחומים שונים: מפעילי סלולר, יצרניות מכשירים, חברות אינטגרציה, בנקים וחברות ביטוח, Ecommerce, יצרניות רכב ועוד. לקראת המפגשים צוות מכון היצוא מכין את החברות, מסייע בגיבוש צרכים ומטרות ממוקדות, מספק מידע עסקי ותחרותי ומסייע באימון הצגת הטכנולוגיה.
אנו רואים ערך רב במפגשים אלו, אשר מספקים ערך עסקי גבוה לחברות הישראליות ומסייעים לצמיחתה ולביסוסה של תעשיית מובייל ישראלית חזקה המייצרת מקורות תעסוקה וצמיחה עבור המשק הישראלי. תערוכת MWC מהווה ציון דרך משמעותי בפעילות ענף המובייל במכון היצוא ובמהלך השנה צפויות להתקיים פעילויות קידום נוספות, כגון: “רוד שואו” ליצרני מכשירים בסין וטאיוואן, ביתן לאומי בתערוכת Communicasia וכן בתערוכת Africom באפריקה, השתתפות בתערוכת MWC AMERICAS בלוס אנג’לס ועוד”.