רכבת ישראל ו-Gett חוברות יחד בשיתוף פעולה אסטרטגי בו ישיקו את שירות התחבורה השיתופית הראשון בישראל. מטרת השירות החדש לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית ולהוריד את השימוש ברכב הפרטי. השירות, שיושק במהלך הרבעון האחרון של השנה באפליקציית Gett ובאפליקציית הרכבת, יאפשר לנוסעי הרכבת להגיע בנוחות, במהירות ובמחיר משתלם אל תחנות הרכבת, ומתחנות הרכבת ליעדם. המהלך צפוי להוזיל משמעותית לנוסעי הרכבת את עלויות הנסיעה במוניות – באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המפותחת על-ידי Gett, הנוסעים ישודכו ביניהם ויעלו על מונית אחת. התשלום עבור הנסיעה יתבצע באמצעות האפליקציה ויאפשר לנוסעים ליהנות מחוויית נסיעה במונית במחיר משתלם שנמוך משמעותית מנסיעה של נוסע יחיד.
המהלך צפוי לצאת לדרך ברבעון האחרון של השנה, כאשר מדובר בשירות ראשון בישראל תחת קטגוריית התחבורה השיתופית. יש לציין כי בימים האחרונים הכריזו משרדי התחבורה והאוצר על רפורמת התחבורה השיתופית, כך שהיוזמה המשותפת של רכבת ישראל וחברת הטכנולוגיה Gett , משתלבת במהלך ומהווה את הסנונית הראשונה ביוזמה של משרדי הממשלה. מנתוני חברת Gett עולה כי טרם תחילת פעילותה של החברה, אחוז נצילות המוניות בישראל נאמד בכ – 20%, כאשר היום הוא עומד על עד 70% באזורים מסוימים. Gett פועלת כל העת על מנת להמשיך ולהגדיל את נצילות המוניות, דבר המאפשר לצרכנים זמינות גבוהה יותר ומגדיל את הכנסת הנהגים משמעותית. כזכור, לאחרונה הודיעה Gett על גיוס חסר תקדים של 300 מיליון דולרים באמצעותם היא ממשיכה לפתח שרותים המשנים את הרגלי התחבורה בישראל ובעולם.
מנתוני רכבת ישראל עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2016 בוצעו ברכבת כ-30 מיליון נסיעות על ידי לקוחות הרכבת, וכי קיים צפי לכ-60 מיליון נסיעות ברמה השנתית, גידול של יותר מ-60% בתוך כ-4 שנים. הגידול החד במספרי הנוסעים של רכבת ישראל נובע משיפור הדיוק, השירות ופתיחת קווים חדשים ותחנות חדשות. ברכבת ישראל נערכים להמשך הגידול בביקושים לנסיעה ברכבת גם בשנים הקרובות, בדגש על תחבורה משלימה מאל תחנות הרכבת.
בעז צפריר, מנכ”ל רכבת ישראל, מסר: “רכבת ישראל חרטה על דגלה להמשיך ולשפר את השירות ללקוחותיה. אנו מאמינים ששיתוף הפעולה עם Gett יגביר את השימוש ברכבת ישראל, יסייע לנוסעים רבים להגיע לתחנות הרכבת במהירות, בנוחות ובעלות נמוכה יותר וליהנות מחוויית נסיעה טובה יותר. אנו פועלים כל העת בהתאם ליוזמת משרד התחבורה, על מנת להשתפר ולאפשר ללקוחותינו את החוויה הטובה ביותר ופשוט ליהנות מהדרך”.
מארק און, מנכ”ל Gett ישראל, מסר: “שיתוף הפעולה עם רכבת ישראל הוא מהלך ראשון מסוגו בישראל בתחום התחבורה השיתופית. מטרותיו העיקריות הן הפחתת הגודש בכבישים , לצד הורדת העלויות והעדפת הנסיעה במונית על פני הרכב הפרטי. חברת Gett תפתח עבור שיתוף הפעולה טכנולוגיה אשר תוסיף את השיתופיות לטכנולוגיות המתקדמות של החברה”.