לפני חודשים בודדים בלבד, ענקית המשקאות הבינלאומית מיפן, סנטורי, חתמה על חוזה עם חברת ריפלז הישראלית להתקין 700 מכשירי Ripple Maker ברחבי ברים ומסעדות ברחבי יפן, וזאת על מנת לעודד את הצריכה ולסייע למכירות של בירה יפנית. מה גרם לחברה יפנית לבצע הסכם כה יקר עם חברה ישראלית?
ריפלז היא חברת הזנק מפתח תקווה המפתחת משנת 2013 ממשק שיווקי מקורי, המאפשר הדפסה של תמונות, טקסטים וגרפיקה על גבי משקאות מוקצפים (קפה, קוקטייל או בירה למשל).
איך זה עובד?
מדפסת המשקאות, ה-Ripple Maker PM, מדפיסה סילון ‘דיו’ המופק מתמציות טבעיות (קפה, לתת או גזר) על גבי משקאות עתירי קצף, ביניהם בירה, קפה וממזגים (קוקטיילים). בכך, נוצרת דרך יצירתית להעברת מסרים המגיעה היישר אל כוסית השתייה שלנו.
תהליך ההדפסה על גבי המשקה לוקח עשר שניות בלבד ואינו פוגע כלל בטיב המשקה. ה-Ripple Maker כולל ספריית תוכן עשירה מקוונת, הניתנת לעדכון בזמן אמת על ידי הוספה של תכנים מקוריים ובלעדיים, לדוגמה מסר כרצונכם, תמונה של חבר/ה ועד אפשרות להזמין לדייט את הבחורה מהצד השני של הבר.
“אנחנו רוצים לתת חוויה אישית לכל לקוח”, אומר גבע תלם, מנהל הדיגיטל בחברה, “אחרי שהברמן סיים להכין לכם את הממזג – מניחים את הכוס על המכשיר, לוחצים על כפתור, בוחרים תמונה – ויש לכם את הצילום שבחרתם על הקצף”.
יוסי משולם, מנכ”ל וממייסדי החברה (יחד עם אייל אליאב ו-דני לביא), מספר: “נניח בחרתם בירה סטאוט – לדוגמה גינס, שהיא לא רק טעימה, אלא גם מתהדרת בקצף איכותי. בזכות ההדפסה של ריפלז, הבירה מאפשרת לברים ולמסעדות דרך מפתיעה להתחבר אל הצרכנים – באמצעות מסרים משעשעים”.
משולם מוסיף: “אחד האתגרים המשמעותיים של משקאות ברחבי העולם, הוא חיזוק המודעות למותג שלהם עקב תחרות הולכת וגדלה. הפתרון שפיתחנו הוא הפלטפורמה האידיאלית להציע חוויה צרכנית מפתיעה ויוצאת דופן, על גבי הדפסה על שכבת קצף, שהייתה עד כה ‘עירומה’. אנו מאמינים כי הטכנולוגיה שפיתחנו תסייע למותג לפרוץ את חוויית המשקאות המוכרים ותעניק לצרכנים הפתעה, התרגשות והנאה שיובילו גם לשיתוף במדיה החברתית ולחיזוק הנוכחות הדיגיטלית של המותג”.
לפי נתוני ריפלז, המכירות של חברת גינס העולמית, שהחלה להשתמש במכונות ריפלז בשווקים מסוימים, נסקו בזכות המסרים הנמצאים על קצף הבירה. כאמור לעיל, גם ענקית המשקאות היפנית סנטורי, הצטרפה ללקוחות שאימצו את הטכנולוגיה של ריפלז, ביניהם – רשתות בתי מלון: מריוט, ישרוטל, ריץ קרלטון ועוד; חברות ועסקים, כגון: גוגל, אינטל, מיקרוסופט ועוד; מותגי מזון וקולינריה ובהם: מבשלת גינס, בלאק סטאר בורגר, מואט הנסי, לוואצה ואחרות.
ממש לאחרונה, פיתחה החברה עבור מואט שנדון (מבית לואי ויטון), ‘דיו’ חדש וייחודי בצבע אדום, המבוסס על תמציות גזר. מדובר בדיו 100% טבעי, נטול טעם וריח, שמשתלב על חלק ממגוון מהממזגים שהומצאו במיוחד עבור הקמפיין, ביניהם “שנדון קולדה”, “תות שנדון” ו-“קוקטייל ליצ’י”. בנוסף, פיתחה בוט פייסבוק ייחודי, שיסייע בקשר ישיר עם הלקוחות ויאפשר להם לעשות פרסונליזציה על ידי שליחת תמונות פרטיות להדפסה במהירות ובקלות.
אם אתם מעדיפים ללכת על הדפסים גנריים יותר, המכונה מגיעה עם קטלוג הכולל מאות תמונות וטקסטים שמתעדכנים באופן תדיר, ויש גם תמיכה בעברית. בגלל שמדובר במשקאות ולא רק בקישוט ליופי, ההדפסה במכונת הבירה מתבצעת באמצעות תמציות המיוצרות בישראל (טבעיות ועם תעודת כשרות), כשבחברה מבטיחים שאין לה כל השפעה על טעם המשקה האהוב והמוכר שלכם.
כשנשאל משולם אם הוא מתכנן להיכנס למשקאות נוספים, כמו קולה, מרק או תה – הוא מסביר כי “חייבים את הקצף העבה והיציב – רק שם זה פועל”.
אם אז לאן תרחיבו את השוק מבחינתכם?
“עוד לא התחלנו להגיע אפילו לפרומיל של אחוז בודד מהשוק שלנו, יש עוד מיליוני ברים, מסעדות, בתי קפה וחברות עסקיות המייצרות משקאות – שאנו רוצים להגיע אליהם. להציב מכונה של ריפלז בכל עסק המייצר משקאות – זה היעד” (אחת מן המכונות נמצאת כיום בבר המצליח ‘פורטר אנד סאנס’, שברחוב הארבעה בתל אביב, ואפשר ליהנות מגינס עם סמליל). משולם מוסיף: “כרגע יש לנו משרדים בארצות הברית, אירופה, הונג קונג ויפן, וזו רק ההתחלה”.
האם יש סיכוי שמכונה כזו תגיע לצרכן הביתי?
“כרגע אנו לא מפתחים מכונה כזו לשימוש ביתי – אבל זה בהחלט משהו שנחשוב עליו בטווח הארוך”.