אינטל חשפה השבוע בתערוכת הצרכנות והקמעונאות 2017NRF שורה של פיתוחים טכנולוגיים שמיועדים לשיפור חוויית הקניות של צרכנים, ולסיוע תפעולי והקטנת עלויות בקרב הסוחרים והקמעונאים. בנוסף הכריזה החברה כי בכוונתה להשקיע כ-100 מיליון דולרים במהלך חמש השנים הקרובות, בפיתוחים בתחום המסחר והקמעונאות שיהיו מבוססי דאטה ושירותי ענן.
אחד הפיתוחים הבולטים הוא רובוט המכונה Tally של חברת Simbe Robotics שתפקידו לסייר בחנות כדי לבדוק את מלאי המוצרים שעל המדפים, לוודא שהם במקום הנכון ושתגי המחיר מוצבים כהלכה. הרובוט יכול גם לסייע לקונים בהזמנת מוצרים מהמחסן או בהבאת מוצרים לתאי המדידה, ואינו מצריך שינוי בתשתית החנות. Tally מבוסס על מחשב זעיר מסדרת NUC עם מעבד Intel Core i7 והוא עושה שימוש במספר מצלמות Intel RealSense המסייעות לו להבין את סביבתו ולנווט בבטחה בחנות גם בשעה שהיא מלאה בקונים.
פיתוח נוסף הוא פלטפורמה המכונה Responsive Retail Platform או בקיצור RRP, שתסייע להטמיע שורה של פתרונות מחשוב, חיישנים והתקנים שונים בחנויות כדי להעשיר ולשפר את חוויית הקניה ואת הסיוע לקונים. המערכת תוכל לעקוב אחר מלאי, לתת מידע על הרגלי קניה של לקוחות מזדמנים ולהציע ללקוחות מוכרים, כמו למשל חברי מועדון, קניה המבוססת על הרגליהם והעדפותיהם.
בביתן שהקימה בתערוכה הציגה אינטל הדגמות שונות של פתרונות קמעונאות חדשניים, כמו למשל אפשרות לייצר סריגי תלת-מימד על פי דרישה בחנות; פלטפורמות למדידת בגדים ונעליים המבוססות על איסוף נתונים “להשלמת המראה” ותצוגות אינטראקטיביות של מוצרים שנועדו לרתק את הצרכנים במהלך הקניות ולספק להם חוויה מלאה.