עמותת תפוח וענקית המשחקים החברתיים Playtika, משתפות פעולה בפרויקט לעידוד יזמות בני נוער. במסגרת הפרויקט, עובדי החברה משמשים כחונכים עבור בני נוער מכל הארץ ומלווים אותם בתהליך פיתוח מיזם משלהם. התכנית תימשך עד יוני השנה, ואז במסגרת אירוע סיום, כל הצוותים יציגו את הפרויקטים שלהם בפני הנהלת Playtika.
במסגרת התכנית, בני הנוער המשתתפים מחולקים לצוותי עבודה לפי אזור המגורים שלהם, וכל צוות נדרש לפתח רעיון לסטארט-אפ חדש. במפגשים ב-Playtika, כל עובד הלוקח חלק בתכנית מחובר לתלמיד, כמעין תכנית אח/ אחות גדול/ה. בני הנוער המשתתפים מגיעים לחברת Playtika, ושם הם זוכים לליווי צמוד מצד העובדים בכל המחלקות, במגוון תחומים. בסוף התכנית, כל צוות ייצור מוצר ראשוני ויציג אותו בפני ההנהלה של Playtika. מטרת התכנית היא ללמד את בני הנוער המשתתפים איך לחשוב כמו יזמים – איך מזהים הזדמנות, איך מגבשים רעיון, איך בודקים היתכנות של רעיון, ואיך משלימים את תהליך היצירה.
התכנית פועלת לאורך השנה וכוללת מפגשי הכנה לעובדי Playtika, העוזרים לעובדים לקבל את הכלים שהם זקוקים להם עבור עבודה עם בני הנוער. לאחר מכן, העובדים המשמשים כמנטורים, עורכים מספר פגישות עם בני נוער ב-Playtika בכדי לעזור להם לפתח את הרעיונות שלהם. מטרת התכנית היא לעזור לבני הנוער לממש את הפוטנציאל שלהם ולהחדיר בהם בטחון ומוטיבציה באמצעות רכישת מיומנויות חדשות ובעלות ערך בשוק העבודה. בנוסף לכך, מנחת התכנית מקיימת מפגשים עם בני הנוער המשתתפים בתכנית ורכזי הנוער של כל אזור מגורים, במרכז הידע של עמותת תפוח בכפר סבא.
״יצירת התכנית בשיתוף עם Playtika מאפשרת לנו לחשוף בני נוער לתכנים חדשים ומרתקים, כמו גם לחבר אותם למנטורים מהמעלה הראשונה, שכנראה שלא היו יכולים להיחשף אליהם מחוץ לתכנית״ אמרה דורלי כהן, מנהלת במחלקת הפיתוח העסקי בעמותת תפוח. ״בנינו ביחד תכנית ייחודית שדוחפת בני נוער קדימה, וכולי תקווה שחברות היי-טק נוספות ירימו את הכפפה ויאפשרו לנו ליצור איתן תכניות דומות בכדי שכמה שיותר בני נוער יוכלו לקחת חלק״.
“המטרה ביצירת התכנית עם עמותת תפוח היתה לקחת את ערכי המצוינות והחדשנות של Playtika ולהביא אותם לידי ביטוי בעבודה שלנו עם בני הנוער״ אמר רוברט אנטוקול, מנכ”ל Playtika. “רצינו לעורר שינוי משמעותי בחיים של בני נוער באמצעות המשאב הכי יקר שיש לנו – העובדים שלנו”.