האם נוצר משבר אמון חדש בין חברת OnePlus ללקוחותיה? דיווח חדש, המגיע ישירות מחוקר האבטחה כריסטופר מור, מעריך כי הסינית אוספת נתונים על לקוחותיה באמצעות הסמארטפון.
בעולם בו הפרטיות הפכה להיות מושג לא רלוונטי, חברות רבות משתדלות להיות שקופות מול קהל לקוחותיהן, ולהימנע ככל הניתן משמועות על גניבת מידע או ריגול כלשהו. מה שמוזר בכל הנושא הוא שחברת OnePlus כבר נכוותה פעם אחת על ידי אותו חוקר אבטחה, כאשר זה גילה כי מכשיר ה-OnePlus 2 שהיה ברשותו באותה תקופה, שולח נתונים ללא הסכמת המשתמש.
הפעם, כך נראה לפחות, שליחת הנתונים הפכה מאסיבית ומסוכעת הרבה יותר. מור גילה כי המכשיר שלוח מידע לחברה לגבי התוכן המוצג על המסך, אתחול המכשיר, מספר סידורי, מספרי טלפון, כתובות רשת, רשתות סלולריות ועוד. בנוסף גילה החוקר כי OP גם אוספת חותמות זמן כאשר המשתמש פותח או סוגר יישום מסויים, ומידע נוסף אותו המשתמש היה המעדיף לא לחשוף לגורמים חיצוניים.
למרות שחוקר האבטחה יצא קשר עם הסינית עוד בתחילת השנה, זו העדיפה להובילו בדרך הרגילה של “הצעות לפיתרון בעיות”, ולאחר מכן הפסיקה להגיב לטענותיו. OnePlus עדיין לא הגיבה רשמית לטענות אלה, אך העובדה כי היא מנסה להסתיר מהציבור את נושא הפרטיות הספציפי הזה, עלולה להיות קטלנית והרסנית עבור תדמית המותג.
מקור: chrisdcmoore