לחטיבת המובייל של סוני יש את כל הסיבות והנתונים להצליח בשוק הסמארטפונים: מותג חזק ומוכר בכל רחבי העולם, גב כלכלי ושיווקי מחברת האם, וכמובן גם עדשות מצלמה מצויינות שנמצאות בחלק גדול מהמכשירים החכמים בשוק. אז מה בכל זאת מונע ממנה להפוך למעצמה סלולרית? התשובה לא ברורה, ונראה שאף אחד לא מצליח להבין מה עובר בראש קברניטי החטיבה.
רגע לאחר ההכרזה הגדולה של החברה על מכשיר הדגל החדש Xperia XZ2 ולצידו גם דגם ה-Compact, יצאנו לבדוק מקרוב את שני הדגמים. ההרגשה הראשונה היא שסוני נמצאת בתוך “בועה” ולא ממש מתחברת למהלכי השוק. פינות מעוגלות ושוליים דקיקים לא תמצאו כאן, גם מסך ש”נשפך” הצידה הוא לא הלחם והחמאה של הענקית היפנית. אז מה כן?
שפת העיצוב החדשה מוזרה מאוד ומביאה בליטה לא מובנת דווקא בחלקו האחורי. אולי היא מעט נוחה יותר לאחיזה ביד, אבל מי מכם רוצה מכשיר שכאשר תשימו אותו על השולחן הוא ינוע ימינה ושמאלה? סוג של “נחום-תקום” בסמארטפון. שוב, מוזר. צפו בוידאו ונשמח לדעת מה אתם חושבים.