חברת yes משיקה אפליקציית מובייל וטאבלט חדשה ומתקדמת שתאפשר לצרוך את הטלוויזיה של +yes גם בפלטפורמות נוספות. הממשק החדש מותאם לסלולר ובנוי בצורה דומה לממשק ה- +yes במסך הטלוויזיה. האפליקציה כוללת את yes+ MyTV הפרופילים האישיים שהושקו לאחרונה, לצד פיתוחים נוספים ייחודיים למובייל: אפשרות להורדת תכנים לצפייה בחו”ל או במצב Offline (ללא חיבור לאינטרנט) ו- yes ORIGINAL איזור מיוחד עם כל הפקות המקור של yes, קטעים בלעדיים מאחורי הקלעים ועוד. האפליקציה מבוססת על הממשק של +yes וכוללת כ- 130 ערוצים לינאריים וספריית VOD נרחבת הכוללת עשרות אלפי תכנים. האפליקציה תהיה זמינה ללא תשלום נוסף (אנדרואיד/iOS) החל מהיום בהדרגה, לכלל לקוחות yes לוויין ולקוחות +yes. עוד קיימים באפליקציה החדשה: מתחם originals ייעודי להפקות המקור עם הצצות למאחורי הקלעים, ראיונות עם כוכבים, קטעים מיוחדים, לוח שידורים מתקדם עם פאנל חדשני ונוח המאפשר דילוג פשוט בין ערוצים וצפייה מהירה בתכני ה- CatchUp, בינג’, StartOver וכו’.
ממחקר* שערכה חברת yes בנושא הצפייה באמצעות מכשירים ניידים עלה כי 75% מהמשיבים צופים בתכני וידאו בטלפון הנייד או בטאבלט, 40% עושים זאת על בסיס יום יומי. מניתוח השימושים בקרב משתמשי אפליקציית המובייל הקיימת של yes עולה כי כ- 30% מהמשתמשים עושים שימוש באפליקצייה בצפייה בתוך הבית (כשצופים באיזור בו אין טלוויזיה או כשהטלוויזיות “תפוסות”), כ- 56% מהמשתמשים עושים שימוש באפליקציה בעיקר מחוץ לבית כשהמיקומים המרכזיים הם בהמתנה ובנסיעה (לילדים כמובן).
מניתוח התוכן עולה כי בתכני המובייל צופים בעיקר בסרטים וסדרות ופחות בערוצים הלינאריים ובשידורי live כ- 50% מהצפייה במובייל הינה בתכני VOD לעומת כ- 13% מכלל הצפייה בתכנים הללו במכשירי טלוויזיה. ומה עוד רואים במובייל? ספורט והרבה! שידורים של משחקי ספורט תחרותי הם מהמובילים בקטגוריה (לצופים שלא רוצים לפספס אף גול מחוץ לבית) כ- 26% מהצפייה במובייל הינה בתכני ספורט לעומת כ- 12% מכלל הצפייה בטלוויזיה. בניתוח הקהל הצופה יש נטייה מובהקת לגברים חובבי ספורט ובחלוקה לגילאים בולטים הקצוות- חיילים וצעירים ובני +50.
*המחקר נערך בחודש אוקטובר 2021, על ידי מכון המחקר IPSOS ישראל, בקרב 512 משיבים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה דוברת העברית במדינת ישראל.