היצרנית הסינית דיווחה אמש על הנתונים הכספיים לרבעון השני של השנה, עם רווח נקי של למעלה מ-2.1 מיליארד דולרים, לעומת 1.7 מיליארד דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הנתונים מוכיחים פעם נוספת כי שיאומי (Xiaomi) במגמת זינוק, וכרגע לא נראה שיש מה שיעצור אותה.
בהודעה הרשמית מציינת שיאומי כי המכירות ברבעון השני צמחו ב-68.3 אחוזים ל-6.58 מיליארד דולרים לעומת 3.9 מיליארד דולרים בשנה שעברה, בעיקר הודות לקצב מוגבר של מכירות סמארטפונים ברחבי העולם, עם דגש על שווקים בינלאומיים.
עסקי הסמארטפונים של החברה רשמו הכנסות של 4.4 מיליארד דולרים, מה שמשקף עליה של 58.7 אחוזים לעומת השנה שעברה. החברה טוענת כי שלחה במהלך הרבעון השני לא פחות מ-32 מיליון יחידות – בהחלט מרשים.
מאיפה כל זה מגיע? החברה מדווחת כ-36 אחוזים מההכנסות מגיעים משווקים בינלאומיים. הצמיחה העולמית עומדת כעת על 151 אחוזים על בסיס שנתי, בעוד הגידול מגיע בעיקר משווקים כדוגמת הודו, אינדונזיה ומדינות אירופה המערבית, שם זוכה שיאומי להתעניינות רבה.
רק אמש הכריזה החברה בהודו על תת מותג חדש בשם Poco ואיתו גם הסמארטפון הראשון Poco F1, שמשלב מפרט פרימיום לצד מחיר סופר-אטרקטיבי של החל מ-286 דולרים לערך. באמצעות המותג החדש תנסה הסינית להציע אלטרנטיבה ראויה ל-Honor 10 של וואווי וכמובן גם ל-OnePlus 6.
חברת המילטון, היבואנית הרשמית של מוצרי שיאומי בישראל, חגגה אמש את אירוע הפתיחה הרשמי של חנות הקונספט הראשונה בישראל למותג הסיני המצליח. על פי ההערכות, למעלה מ-1,500 איש הגיעו לדיזינגוף סנטר בתל אביב כדי להיות חלק ממבצעי הפתיחה האטרקטיביים, שכללו בין היתר את שואב האבק המפורסם, סטרימר, קורקינט ועוד – במחירים זולים גם לעומת אלה שתמצאו בסין. שיהיה בהצלחה!