אם זה יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי או כל תירוץ אחר, אחוז הרכישות המקוונות (דרך הרשת) נכנס לחיינו בסערה, והחנויות הפיזיות מרגישות את זה על בשרן. מרכזי קניות רבים נותרים לעיתים שוממים, ובעלי החנויות מנסים לעצור את הסחף בדרכים יצירתיות. האם אנחנו עדים לאחרונה למגמה הפוכה?
לא מעט מותגים שנמכרו עד היום בחנויות אונליין בלבד, החלו לפתוח חנויות פיזיות של ממש במרכזי הקניות. לרוב זה מתחיל בחנות פופ-אפ (חנות זמנית שנפתחת לזמן מוגבל), הבודקת את מצב השוק והמוכנות שלו למצוא את הפריטים גם באופן פיזי ולא רק וירטואלי. אחת הדוגמאות היא חברת שיאומי (Xiaomi), שהחלה את דרכה בהודו במכירות אונליין בלבד, ורק השבוע פירסם מנכ”ל החברה שם כי נפתחחו לא פחות מ-500 חנויות פיזיות של המותג בעת ובעונה אחת!
פתיחתן של 500 חנויות באופן סימולטני, מהווה שיא גינס חדש בו זכתה שיאומי. מנכ”ל החברה בשוק ההודי הוסיף ואמר כי המטרה הסופית היא פתיחת 5000 חנויות עד לסוף שנת 2019. רק לשם השוואה, לאפל ישנן 198 חנויות “בלבד” ברחבי ארה”ב.