אין זה סוד שוואטסאפ, אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם, צפויה להתחיל להציג פרסומות מתישהו במהלך שנת 2020, כשבתור התחלה, פרסומות ראשונות יחלו להופיע באזור הסטטוסים. כזכור, מדובר באזור די מנומנם באפליקציה הירוקה, המזכירה מאוד את הסטוריז של אינסטגרם, פייסבוק וסנאפצ’ט – העלאת תמונות וסרטונים זמניים שייחשפו לאנשי הקשר שלנו ויימחקו אוטומטית בתוך 24 שעות.
לפי The Verge, נראה כי וואטסאפ בגרסת הבטא הזמינה למספר משתמשים מצומצם מאוד, בוחנת חיבור בין הסטטוס בוואטסאפ לפיד באינסטגרם ובפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם שבבעלותה גם וואטסאפ. המטרה, ככל הנראה: קידום התכונה וניסיון להגדיל תפוצת השימוש בה מצד משתמשי הקצה, רגע לפני שיחלו להופיע שם מודעות פרסומיות שיופנו בדיוק לאותם משתמשים.
איך זה יעבוד? לפי דיווחים של משתמשים שכבר קיבלו את הפיצ’ר העתידי, ניתנת להם האופציה לשתף את הסטטוס שנוצר בוואטסאפ גם דרך הסטוריז בפייסבוק ובאינסטגרם, ממש כמו כמו שניתן לשתף בשירותים מפורסמים אחרים כמו Google Photos, Gmail ועוד. האם זה שלב נוסף בניסיונה הגרנדיוזי של פייסבוק ליצור בעתיד הרחוק פלטפורמה אחת גדולה לשילוב כל השירותים החברתיים שלהם, עליו הודיעה לא מזמן? בהחלט נראה כך.
מקור: Theverge