חברת המחקר Canalys מפרסמת את תוצאות הרבעון השני בשוק השעונים החכמים לאיזור צפון אמריקה (ארה”ב), עם מכירות שיא של למעלה מ-2 מיליארד דולרים. מכירות המוצרים הלבישים עלו ברבעון השני ב-38 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד עם משלוח של 7.7 מיליון יחידות.
סמסונג היא הזוכה הגדולה בתקופה זו עם עליה מדהימה של 112 אחוזים, הודות לשני השעונים האחרונים שלה Galaxy Watch ו-Galaxy Watch Active. הקוריאנית זינקה ממכירת 0.4 מיליון יחידות בשנה שעברה ל-0.8 מיליון, ומחזיקה כעת נתח שוק של 10.6 אחוזים לעומת 6.7 אחוזים בלבד בשנה שעברה. ההכרזה האחרונה על Galaxy Watch Active 2 צפויה להגדיל עוד יותר את קצב המכירות.
אבל עם כל הכבוד למספרים, סמסונג נמצאת עדיין במקום השלישי בשוק הלביש. מקדימות אותה Fitbit ואפל, כאשר האחרונה ממשיכה להיות מלכת השעונים החכמים הודות ל-Apple Watch הנפלא. אפל הצליחה למכור ברבעון השני 2.9 מיליוון יחידות לעומת 2.2 מיליון בשנה שעברה (גידול של 32 אחוזים), ומחזיקה כעת בנתח שוק מרשים של 37.9 אחוזים.
Fitbit שנמצאת במקום השני מצליחה מאוד בשוק האמריקאי עם ה-Fitbit Versa, אך חברת המחקר מציינת כי עשתה טעויות רבות מול הצרכנים עם ה-Fitbit Versa Lite, מה שמנע ממנה להגדיל עוד יותר את הפעם מהמקום השלישי. החברה מחזיקה כעת נתח שוק של 24.1 אחוזים, עם משלוח של 1.9 מיליון יחידות.
במקום הרביעי והמכובד מאוד נמצאת חברת Garmin, עם עליה של 15 אחוזים לעומת השנה שעברה. החברה שלחה ברבעון השני חצי מיליון שעונים חכמים ושומרת על יציבות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המקום החמישי שייך לחברת Fossil, וכאן אנחנו יכולים לראות עד כמה מערכת ההפעלה Wear OS לא מצליחה למצוא את עצמה בשוק זה. השעונים של פוסיל הם היחידים ברשימת חמשת היצרניות הגדולות שמריצים את מערכת ההפעלה מבית גוגל, ונראה שהאחרונה תיאלץ למצוא דרכים יצירתיות מאוד כדי לזנק מעלה.