לקראת הבחירות שייערכו השבוע בישראל, טיקטוק משיקה במיוחד את הפיצ’ר Know the Facts שיכלול סימון תוכן שלא ניתן לאימות והצעה לצופים לחשוב פעמיים לפני שיתוף של אותו תוכן. בנוסף, החברה גייסה בודק עובדות מיוחד (Facts checker) לשוק המקומי שיתגבר את הפיצ’ר ויסקור את התוכן שעולה בפלטפורמה הקשור לבחירות. הפיצ’ר החדש בעל חשיבות רבה במהלך אירועים מתגלגלים כיאה למערכת בחירות, מגפת הקורונה ועוד מקרים בעלי עניין ציבורי רב.
המדיניות של טיקטוק מאז ומעולם הייתה להסיר תוכן מטעה ודיסאינפורמציה. היא עושה זאת בעזרת שותפיה לבדיקת עובדות, PolitiFact, Lead Stories ו- SciVerify. לפני כחודש השיקה החברה פיצ’ר חדש ברחבי העולם, Know the Facts, שמטרתו לסייע במקרים בהם תוכן אינו ניתן לאימות, כעת הפי’צר מגיע לישראל. כשבדיקת עובדות לגבי תוכן ספציפי מסתיימת בתוצאה לא חד משמעית, התוכן יסומן ולא יוכל להגיע לפור יו, כדי להתריע לחברי הקהילה בפני תוכן לא מאומת. בנוסף, יוצר הסרטון יקבל הודעה על כך שהולבש סימון על התוכן שלו שמזהה אותו כתוכן שלא אומת.
במטרה להילחם בהפצת פייק ניוז, חבר קהילה שינסה לשתף סרטון המסומן כלא מאומת ייתקל בהודעה שמציעה לו לשקול שוב את הצעד שהוא מתכוון לעשות ורק אז להחליט האם הוא מבטל את השיתוף או משתף בכל זאת את התוכן הלא מאומת.
לאחר השקת הפיצ’ר החדש במדינות אחרות התברר שקצב שיתוף הסרטונים ירד ב -24% ולייקים על תוכן לא מאומת ירדו ב -7%.
ג’ינה הרננדז, מנהלת מוצר בטיקטוק העולמית בתחום אמון ובטיחות: “אנשים אוהבים לשתף סרטוני טיקטוק, בין אם בפלטפורמה שלנו ובין אם לפלטפורמות אחרות. אנחנו מקווים שהפיצ’ר החדש הזה יעזור לקהילה שלנו להיות מודעים יותר לתוכן שהם משתפים. אותנטיות היא ערך עליון בקהילה שלנו ולכן אנו לוקחים אחריות על המאבק בתוכן לא אותנטי או מטעה“.