נייר מחקר חדש אשר פורסם לאחרונה מדווח כי מצא חולשת אבטחה בפרוטוקול BLE-Bluetooth Low Energy, פרוטוקול אשר קיים ברכבי טסלה ואצל יצרניות רכב נוספות.
על פי הפרסום החוקרים מצאו פגיעות בתקשורת BLE, פגיעות המאפשרת לגורמים זרים להתחבר לרכב דרך אותו פרוטוקול. לאחר החיבור לרכב דרך פרוטוקול ה- BLE ניתן לפתוח ולנעול את הרכב וכמובן להניע ולנסוע עם הרכב. את נייר המחקר פרסמה קבוצת NCC וכהדגמה הם השתמשו ברכב של טסלה. תקשורת BLE קיימת אצל יצרניות רכב מעבר לטסלה אבל היות והקבוצה הדגימה על רכב של טסלה, הנושא תפס כותרות ועשה רעש גדול.
לפי פרסום של הקבוצה, הם טוענים שהצליחו לבצע חדירה דרך תקשורת הבלוטות׳ של הרכב, ספציפית דרך הבלוטות׳ לטווח קצר. יצרניות הרכב משתמשות בטכנולוגית BLE לתקשורת בין בעל הרכב לבין הרכב עצמו. הטכנולוגיה כבר הוכיחה את עצמה כאמינה, פשוטה להתקנה ושימוש ובעלת תצרוכת זרם נמוכה. יצרניות רכב רבות משתמשות ב- BLE כתקן תקשורת לפתיחת הרכב ללא שימוש במפתח, טכנולוגיה אשר נקראת Keyless. בשנת 2016 טסלה עברה להשתמש בטכנולוגית BLE ברכביה. לאחר הפרסום חברת טסלה כבר שחררה עדכון אבטחה אשר מהווה ״שכבה נוספת של אבטחה״ כדברי טסלה כולל אפשרות להוסיף קוד PIN to Drive בנוסף להנעת Keyless.
מקור: Electrek