חברת המחקר Canalys (אחת מהחברות המובילות לניתוח שוק הטכנולוגיה) פרסמה מחקר חדש, והפעם על רמקולים חכמים. החברה חוזה כי עד סוף שנת 2018 יהיה כ-100 מליון רמקולים חכמים בשימוש. מתוך אותם 100 מליון, כ-50 אחוזים יהיו רמקולים תומכי Alexa כדוגמת Amazon Echo או רמקולים של חברות אחרות שמכילות את אלקסה. מתוך החצי הנותר, כ-30 מליון יהיו רמקולים תומכי Google Assistant (כדוגמת Google Home) וה-20 מיליון הנותרים יגיעו מ-Apple Homepod. נתונים אלה נותנים ל-Echo יתרון די גדול על המתחרים אבל זו לא הפתעה. אמזון יצאה לשוק עם Echo לפני אפל וגוגל והעוזרת הקולית שלה מתקדמת יותר משלהן.
כפי שניתן לראות בתרשים, Canalys חוזה שעד שנת 2022 יהיו בשימוש כ-320 מליון רמקולים חכמים מסביב לעולם. החלק היותר מעניין היא שהיא חוזה לגוגל ולאמזון נתח שוק שווה של 34%. מה שאומר ששתיהן יחלשו על 78% מהשוק כולו. אפל תשאר עם 10% בלבד ו-21% האחוזים הנותרים יתפסו על ידי חברות שונות (כנראה שחברות בהן גוגל ואמזון לא זמינות, כמו סין למשל).
הנתונים האלה לאו דווקא אומרים שאמזון תמכור פחות רמקולים עד 2022 מאשר ב-2018, אבל כן אומרים שהעוזרת של גוגל תדביק את ההפרש. ישנם לא מעט השערות כי העוזרת של גוגל, Google Assistant, הרבה יותר מוצלחת מהאחרות בעיקר בגלל שגוגל היא זו שעומדת מאחוריה עם גישה למידע כה רב ממנוע החיפוש והמכשירים הניידים.
את החיזוי לצמיחה הזו אפשר להסביר על ידי לא מעט הסברים שונים. אחד מהם הוא שלא מעט חברות רוצות לייצר רמקול חכם כדי לחבר אנשים נוספים לעולם ה-IoT. רוב המכשירים הללו ככל הנראה יופעלו על ידי אחת מ-3 העוזרות הנ”ל אם לא שלושתן. מה שהופך את חסם הכניסה לבסה”כ רכישת רמקול חכם שעלותו מסתכמת בעשרות דולרים בודדים. בלי קשר, רמקול הוא מוצר שאנשים משתמשים בו וקונים לשימושו הבסיסי.