סוני ממשיכה להידרדר במכירות הסמארטפונים שלה ומציגה נתוני מכירה נמוכים ביותר. סוני פרסמה את נתוני מכירות הסמארטפונים מתוצרתה לרבעון הראשון של שנת 2020 והם נמוכים ביותר. בין החודשים ינואר למארס 2020 סוני מכרה רק 400,000 סמארטפונים כאשר הצפי עמד על 700,000 יחידות. כמות המכירה חושפת ירידה של 63.7 אחוזים יחסית לאותה תקופה בשנה המקבילה. שנה שעברה בין החודשים ינואר למארס החברה מכרה 1.1 מיליון סמארטפונים.
הירידה החדה במכירות נובעת, על פי סוני, מהשפעת הקורונה אשר פגעה באספקת חלקי החילוף ובקוו הייצור השוטפים. החברה אינה מכחישה ומוסיפה שגם ירידה בביקוש גרמה לכך. מי שמבקר בתערוכות גדולות בעולם כמו IFA בגרמניה או MWC בספרד תמיד רואה את הביתן של חברת סוני כשהוא גדול ומרשים. בתערוכות סוני חושפת את מיטב תוצרתה בביתן גדול מאד ולא רק סמארטפונים. מבחוץ זה נראה מרשים אבל עכשיו מתבררים המספרים שמאחורי החזות המרשימה.
סוני לא מצליחה להתרומם במכירות הסמארטפונים היות והחברה כבר תקופה ארוכה שאינה מחדשת. הסמארטפונים שלה עדין תקועים על עיצוב לא מעודכן ובתוכם אין חידושים מרעננים. לכל זה תוסיפו מדיניות תמחור יקרה מאד ולא מידתית. מדי פעם יש לסוני הבלחה של ניסיון להציג משהו חדש, כמו יחס מסך חדשני של 21:9 אבל לרוב המכשירים שלה נחשבים ״משעממים״ ויקרים להחריד. במצב כזה אין חוכמה והמספרים מדברים בשם עצמם. מישהו בסוני חייב להתעורר במידה והם עדין רוצים להיות קיימים בשוק הסמארטפונים.
בישראל המצב דומה לשאר העולם ואף גרוע יותר. כרגע אין מי שמייבא את הסמארטפונים של סוני לישראל. הסמארטפונים של סוני יצאו לחלוטין מהשוק הישראלי.
על פי הפרסומים סוני טרם התייאשה ועדין רוצה להיות ולהוביל בשוק הסמארטפונים אבל על מנת לבצע את זה סוני חייבת לשנות מדיניות בנושא.
מקור: PhoneArena