כמו ענפים רבים בתעשייה, גם שוק הסלולר הרגיש ברבעון הראשון את זרועו הארוכה של וירוס הקורונה (COVID-19), עם צניחה של לא פחות מ-20 אחוזים במשלוחי המכשירים. המפסידה הגדולה של הרבעון היא וואווי (Huawei) שממשיכה לאבד גובה, בעוד “אחותה” הסינית שיאומי (Xiaomi) מראה יציבות מרשימה.
חמשת מותגי הסלולר הגדולים בעולם ממשיכים לשמור על מקומם בצמרת, למעט חילופי מקומות בין Xiaomi ל-OPPO, אבל הסיפור הגדול של הרבעון נמצא במספרים בעמודה הימנית של הטבלה. כמעט כל היצרניות הגדולות איבדו נתח שוק משמעותי מאוד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר הגדילה לעשות וואווי עם נפילה של למעלה מ-27 אחוזים במכירות, המתורגמים למשלוח של 42.5 מיליון יחידות “בלבד” לעומת 58.4 מיליון בתקופה המקבילה של 2019. חשוב לזכור כי בנוסף לוירוס הקורונה, עומד מעל ראשה של הסינית גם החרם האמריקאי שהולך ומתהדק.
גם סמסונג ואפל, שאינן תלויות לחלוטין במפעלים הסיניים, הרגישו את הירידה במכירות. הענקית הדרום קוריאנית סמסונג (Samsung) צנחה בקרוב ל-23 אחוזים לעומת שנה שעברה וכעת מחזיקה בנתח שוק של 18.5 אחוזים, לעומת 19.1 אחוזים ב-2019. אפל (Apple) מציגה אמנם ירידה של 8.2 אחוזים בלבד לעומת שנה שעברה, אבל מרגישה טוב צמצום הפערים מול המקום הרביעי, שם נמצאת סינית נוספת.
אנליסטים בכירים בחברת המחקר גרטנר מעריכים כי הנתונים המרשימים של שיאומי, שהצליחה להגדיל את נתח השוק בתקופה קשה זו, מגיעים הודות למכירות מרשימות מאוד באופן מקוון (דרך האינטרנט), ובתמיכה לאחר המכירה. העובדה כי החברה מציעה מגוון רחב מאוד של סמארטפונים לכל רמות המחיר, מה שהופך אותם לנגישים וזולים, מסייעים ללקוחות למצוא בדיוק את המוצר שהם מחפשים.
חברת המחקר מעריכה כי משבר הקורונה יביא בעתיד הרגלי צריכה שונים ממה שהתרגלנו אליהם עד היום, וחברות ענק כמו סמסונג, וואווי וכמובן גם אפל, עלולות למצוא את עצמן מתקשות מאוד במכירות לעומת האימפריה הפורחת של שיאומי.
מקור: Gartner