היום הכל נהיה ללא מגע יד אדם בעזרת השימוש בטלפונים הניידים שלנו, העברת מידע ממכשיר למכשיר, ארנק אלקטרוני, תשלומים ואפילו פתיחת דלתות רק ע״י קרבה של המכשיר הנייד . זה היה צפוי אבל גם התנעת הרכב עומדת להיות ללא מפתח ורק בעזרת הטלפון.
סטנדרט חדש העונה לשם Digital Key Release בגרסת 1.0 עומד להפוך את חיינו לקלים יותר. על ידי שימוש ברכיב ה-NFC הקיים כבר במכשירים החכמים נוכל לפתוח ולנעול את הרכב, להתניע ואפילו לשתף גישה אל הרכב. הסטנדרט מדבר על תקשורת בין הטלפון החכם לבין הרכב כאשר השימוש נעשה בעזרת רכיב האבטחה הקיים שבו משתמשים כבר לתשלומים אלקטרוניים באותה שיטה. הסטנדרט בגרסה 1.0 כבר נתמך ע״י חברות כמו סמסונג ואפל ועל ידי יצרניות רכב גדולות כמו אודי, פולסווגן, ג׳נרל מוטורס ויונדאי.
לתקן יש כבר למעלה מ-70 חברות תומכות שזה כ-70 אחוזים מיצרניות הרכב בעולם ו-60 אחוזים מיצרניות מכשירי הסלולר בעולם. עם כמות כזו של חברות נראה כי התקן אכן עומד להיות סטנדרט אחיד בתעשיית הרכב. גישה לרכב ללא מפתח אינה חדשה ולדוגמא חברות כמו וולבו וטסלה כבר הטמיעו את זה ברכבים שלהן אבל כל אחת השתמשה בטכנולוגיה משל עצמה ועם רכיבים ייעודיים משל עצמן מה שאומר שאי אפשר להשתמש עם אותה טכנולוגיה בין רכבים שונים. כאן עם התקן החדש מה שמעניין הוא התמיכה הנרחבת שהתקן מקבל והעובדה שהוא כנראה הולך להפוך לסטנדרט בעולם דבר שיביא לפשטות ומחירים זולים של ההטמעות.
כל הרכבים וכל יצרניות המכשירים הסלולריים ישתמשו באותה שפה ולא תהיה ערבוביה. כולם יעבדו עם כולם. העומדים מאחורי התקן כבר עומלים על פיתוח גרסה 2.0 אשר תהיה יותר נוחה להתקנה ברכבים ותאפשר ליצרניות הרכב לשלבו בקלות ובעלויות זולות יותר. נראה כי הימים בהם היינו צריכים להיסחב עם מפתחות של הרכב עומדים להיעלם. הכל בנייד אבל לא רק. להזכירם את רכיב ה-NFC ניתן להטמיע לא רק בניידים אלא גם בצמידים, שעונים, טבעות וכדומה. רק צריך לפתור את נושא האבטחה והדרך לשליטה על הרכב ללא מפתח קרובה מתמיד.
מקור: BGR