הרבעון השלישי עשה טוב לשוק הרמקולים החכמים. על פי נתונים של חברת המחקר Strategy Analytics, המכירות זינקו ב-197 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-22.7 מיליון יחידות. לשם השוואה, ברבעון השני נמכרו 16.8 מיליון יחידות ‘בלבד’.
כמיטב המסורת, את המקום הראשון במצעד היצרניות מובילה חברת אמאזון (Amazon) עם מכירות 7.2 מיליון יחידות, מה שמביא לשליטה של 31.6 אחוזים מהשוק, ועליה של לא פחות מ-45 אחוזים לעומת השנה שעברה. גם המקום השני לא צריך להפתיע אתכם, וכאן נמצא את גוגל (Google) שמנסה לשמור על מרחק סביר עם מכירת 5.2 מיליון מכשירים ונתח שוק כולל של 22.7 אחוזים.
כמו בשווקים אחרים, גם כאן אפשר לראות את כניסתן של הסיניות, התופסות את שלושת המקומות מתחת לשתי הגדולות. Alibaba מוכרת 2.2 אחוזים (נתח שוק של 9.5 אחוזים), Baidu המפתיעה תופסת את המקום הרביעי עם 1.9 מיליון יחידות, וחמישית שיאומי (Xiaomi) שמציגה עליה מדהימה של 1800 אחוזים לעומת השנה שעברה, עם מכירת 1.9 מיליון יחידות ונתח שוק של 8.4 אחוזים.
רגע, לא חסרה לנו יצרנית בולטת? ובכן, על פי נתוני המחקר, אפל (Apple) נמצאת רק במקום השישי עם מכירת 1.1 מיליון מכשירי HomePod בלבד ונתח שוק של 4.8 אחוזים.
מקור: strategyanalytics