סמסונג חוזרת למציאות. לאחר שנתיים יוצאות דופן מבחינה כלכלית, הענקית הקוריאנית מציגה את התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון, מהן ניתן ללמוד כי החברה אינה מצליחה לשחזר את הישגי העבר.
בשל ביקוש נמוך לשבבי זיכרון ומסכים, הודיעה סמסונג על צניחה במכירות ל-45 מיליארד דולרים (ירידה של 14 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של 2018) ורווח תפעולי של 6.2 מיליארד דולרים בלבד – ירידה של 60 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שוק שבבי התצוגה והזיכרון מהווה למעלה מ-75 אחוזים מהכנסות החברה, ולמרות שזו הייתה מובילה בשוק עד לפני שנה בלבד, המתחרים הסיניים הצליחו לספק מחירים טובים יותר עבור אותם מוצרים, מה שגרם ליצרניות רבות ברחבי העולם להעדיף אותן וכמובן לחסוך כסף רב.
אנליסטים בכירים מעריכים כי גם לירידה במכירות הסמארטפונים יש השפעה רבה על התוצאות הכספיות, והחזרה למגמה חיובית לא נראית באופק. הדוחות הכספיים המלאים יהיו זמינים לקראת סוף החודש.
מקור: samsung