ניתן לומר בוודאות כי שוק טלוויזיות ה- OLED נשלט על ידי LG כאשר היא תופסת נתח של כ- 50% אחוזים מהשוק. הבאה בתור היא חברה Sony אשר מחזיקה כ- 26% אחוזים מהשוק וסמסונג עומדת על רק כ- 6% מהשוק. צריך לציין כי Sony רוכשת את הפאנלים מחברת LG. בישראל על פי הערכות LG תופסת כ- 80% אחוזים משוק טלוויזיות ה- OLED. לכן בשורה התחתונה, LG מחזיקה את נתח השוק הגדול ביותר ולמעשה די שולטת בשוק העולמי ובישראל.
בתקופה האחרונה חברת סמסונג מנסה לתפוס נתח גדול יותר משוק טלוויזיות ה- OLED כאשר החלה לייצר ולמכור את טלוויזיות ה- QD-OLED. היות סמסונג די בחיתוליה עם דגמי QD-OLED ייקח לה זמן לתפוס נתחי שוק גדולים ובאמת להתחרות עם LG.
על פי פרסום של רוייטרס, סמסונג חתמה עם LG על הסכם רכישת פאנלי OLED בשנים הקרובות. על פי הדיווח סמסונג תרכוש מחברת LG מסכי פרמיום OLED בגודל 77 ו- 83 אינץ׳. בהסכם מדובר על רכישה של כ- 2 מיליון מסכים בשנת 2024, בשנת 2025 כ- 3 מיליון ובשנת 2026 עוד 5 מיליון מסכים.
סמסונג בבעיה והיא מודעת לכך וגם נתוני המכירות מעידים על כך. סמסונג חזקה מאד בשוק טלוויזיות LCD ופחות חזקה בשוק טלוויזיות ה- OLED. הבעיה שלה שבשוק ה- LCD התחרות מאד קשה והיצרניות הסיניות מקשות מאד על סמסונג. סמסונג רואה את המספרים ולכן מעוניינת לחזק את חלקה בשוק ה- OLED ובכך להגדיל חזרה את הרווחים.
כעת נשאלת השאלה האם המהלך של סמסונג הוא כברירת ״אם אי אפשר לנצח אותם, תצטרפו אליהם״ ״If you can’t beat them – Join them״ או פשוט סמסונג מבצעת עסקת רווח זמנית עד שהייצור שלה והמכירות של QD-OLED יתפסו תאוצה.