נראה שמאז Galaxy Note 7 סמסונג מתנהלת עם סוללות הסמארטפונים שלה בצורה מאד מדודה וזהירה. בעוד שהיצרניות האחרות בשוק מציעות סוללות בהספקים וקצבי טעינה מהירים מאד, סמסונג הולכת בזהירות ונמנעת מלהציע זאת. כיום סמסונג מציעה ברוב המכשירים שלה סוללות בהספק של עד 5,000 מיליאמפר/שעה ובטעינה מהירה של עד 45 וואט, לרוב 25 וואט. קשה לומר בוודאות האם זה כתוצאה מטראומת Galaxy Note 7 שהסוללות שלו התפוצצו או סתם התנהלות שמרנית בדומה לאפל.
כעת מסתבר כי סמסונג מחפשת פתרונות חדשים בתחום סוללות הסמארטפונים ונראה שהפתרונות יגיעו מכיוון הרכבים החשמליים. על פי פרסום, Samsung SDI, אשר אחראית על פיתוח וייצור סוללות Li-ion, מתכננת לפתח ולייצר סוללות לסמארטפונים בשיטת ייצור של הסוללות לרכבים החשמליים. Samsung SDI מעוניינת לייצר סוללה בשכבות/מערום Stacking כך שרכיבים כמו אנודה, קתודה ועוד חומרים יערמו אחד על השני ויאפשרו לסוללה להיות קומפקטית עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר. שיטת ייצור Stacking כבר קיימת אצל Samsung SDI בייצור הדור החמישי של סוללות לרכבים חשמליים.
שיטה זו מאפשרת לייצר סוללה בהספק גבוה יותר ועם כל זה, לשמור על אותו גודל סוללה. זה אומר שנוכל לקבל סמארטפנים באותו גודל, עובי ומשקל אבל עם סוללות בהספקים גבוהים יותר יחד עם זמן שימוש ארוך יותר. על פי הפרסום Samsung SDI כבר משתפת פעולה עם שתי יצרניות סיניות על מנת לפתח סוללות שכאלה. אותו דיווח מציין כי כבר קיימים כמה אבי טיפוס במפעלי החברה סין, כנראה מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.
כמה מקורות ברשת דיווחו כי טכנולוגיה זו תגיע בסדרת Galaxy S24 אבל נראה שאלו דיווחים לא מדויקים כי טווח הזמן קצר מדי.