התקופה האחרונה מאתגרת את יצרניות הסמארטפונים ומחייבת אותם לחשב מסלול מחדש. משווקים רבים בישראל מדווחים שבחודש וחצי האחרונים כמות המכירות בשוק ירדה ולא רק של סמארטפונים. החודשים מאי ויוני נחשבים חלשים במכירות ונתונים שכאלה מצליחים להלחיץ רבים. סמסונג אינה שונה ממתחרותיה ועומדת בפני ירידה חדה במכירות.
בתחזית המכירה שערכה סמסונג לקראת שנת 2022 היא שמה לה למטרה למכור 334 מיליון סמארטפונים והיא לא תעמוד בתחזית זו. החודש החברה הורידה את התחזית ל- 270 מיליון יחידות. על פי דיווח ברשת סמסונג מחזיקה מלאי של כמעט 20% אחוזים מכלל הייצור השנתי שלה (כ- 50 מיליון מכשירים) אצל כל המשווקים שלה, מלאי שטרם נמכר ושוכב במחסנים. על פי הדיווח מלאי שכזה אמור להיות כ- 10% אחוזים בלבד ולא 20% אחוזים דבר המעיד על בעיה במכירות. סמסונג ייצרה בחודשים ינואר-פברואר בסביבות 20 מיליון סמארטפונים לחודש ובחודש מאי המספר צנח ל- 10% אחוזים בלבד. גם הדרישה מהספקים של סמסונג ירדה. הדרישה לרכיבים עבור סמארטפונים ירדה בין 30 ל- 70 אחוזים בחודשים אפריל-מאי בעקבות דרישה נמוכה.
הירידה בייצור נובעת עקב רענון התחזית והירידה בצפי מכירות של החברה אותו דיווח טוען שסדרת A תופסת נתח גדול מתוך כל כמות הסמארטפונים אשר לא נמכרו. הערכות מדברות על כך שבסדרות הפרמיום והמתקפלים של סמסונג החברה מצליחה להוביל ולמכור יותר ממתחרותיה. בסדרת A התחרות קשה יותר היות והמתחרות של סמסונג מהוות תחרות קשה עם דגמים מקבילים וזולים. במכשירי הפרמיום קשה להתחרות עם סמסונג אבל בסדרות הביניים סמסונג סופגת מהלומות קשות.
התחזית להמשך השנה אינה מעודדת כאשר אנו רואים את עליות הריבית בכל העולם אשר תגרור עליות מחירים כמעט בכל התחומים. על זה תוסיפו את הקורונה שעדין איתנו ומשבשת את פסי הייצור וזמני האספקות. הכל ביחד מביא לירידה במכירות וצפי לחצי שנה קרובה עם ירידה במכירות אצל כולם.