סמסונג עובדת על פיתוח אפליקציה חדשה אשר תעזור לצרכנים לתקן את הסמארטפון שלהם לבד. הדרישה לתקן לבד את המכשירים החלה בזכות תנועת ״הזכות לתקן״ ״The Right To Repair״ אשר דרשה שהיצרניות יאפשרו לצרכנים לתקן לבדם את המכשירים שהם רוכשים. האיחוד האירופאי הכריז על תוכנית להטמעת הזכות לתיקון של סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים החל משנת 2021. חוק הזכות לתיקון עבר גם בארה״ב ולא נשאר אך ורק באירופה.
בעקבות הזכות לתיקון סמסונג מפתחת אפליקציה אשר תעזור לצרכנים לתקן את המכשיר האלקטרוני שברשותם. האפליקציה העתידית נחשפה כאשר סמסונג הגישה בקשה לסימון מסחרי של לוגו עם הכיתוב ״עוזר לתיקון עצמי״ ״Self Repair Assistant״. הלוגו מעוצב כך שבמרכזו מופיע גלגל שינים ובתוכו מפתח לתיקונים. אי אפשר לפספס ולטעות, הלוגו מאד ברור ומעיד על עוזר כלשהו לתיקון עצמי.
בבקשה סמסונג מציינת כי זוהי: ״אפליקציה לטלפונים ניידים להתקנה עצמית ותחזוקה עצמית של שעונים חכמים, טאבלטים, טלפונים ניידים ואוזניות״. עוד הוסיפו שהאפליקציה אמורה לספק: ״שירותי ייעוץ ומידע הקשורים להתקנה עצמית ותיקון עצמי״.
הזכות לתיקון אינה חדשה אצל סמסונג וכי התוכנית כבר פעילה אבל עם השקתה לא היו סמארטפונים רבים ברשימת המכשירים הזכאים לתיקון עצמי. נדמה שמאז ההשקה ועד היום רשימת המכשירים לא התרחבה יתר על המידה. יתכן והאפליקציה החדשה תאפשר לכסות מגוון רחב יותר של מכשירים שנוכל לתקן בעצמנו.
מקור: Sammobile