מלבד סמארטפונים, מחשבים, מוצרים לבנים (מקררים, מכונות כביסה), מסכים, שבבים ועוד, סמסונג מייצרת סוללות באמצעות חברת Samsung SDI, חברת הסוללות של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית. כעת דווח כי ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית השלימה ניסוי של סוללה עם 4,680 תאים. הסוללה תעניק לרכבי הטסלה טווח גדול יותר, טעינה מהירה ואולי הבשורה הגדולה ביותר: המחיר. הסוללה שמהווה מרכיב עיקרי ממחיר המכוניות החשמליות, תאפשר לטסלה להציע מכונית במחיר נמוך מ- 25,000 דולר. יש לציין כי סמסונג טרם חתמה על חוזה שכזה עם טסלה, אך היא מייעדת את הסוללה עבור ענקית הרכב האמריקנית, כשעם פריצת הדרך, היא מקווה כי טסלה תהיה הלקוח העיקרי.
במהלך ישיבת הדוחות הרבעוניים האחרונה של סמסונג, החברה נתנה הצצה נדירה לתהליך ייצור הסוללות וציינה: ״אימתנו בהצלחה את ביצועי וחיי סוללת ה- 4,680 תאים המיוצרים במפעל ״קאטו״ שבקליפורניה. אנחנו בסוף תהליך וידוא הייצור, כשאיכות הסוללה וההתמקדות בסוללות בר קיימא, הניבה שיפור של כ-10% מתהליכי הייצור כיום. למרות שהושגה התקדמות משמעותית, יש לפנינו עבודה רבה עד שנוכל לבצע ייצור המוני״.
התחרות על טסלה עולה שלב, כשגם חברת הבת של LG המפתחת סוללות ופתרונות אנרגיה, מתחרה על חוזה עם טסלה ואף השלימה ניסוי דומה שעומד בדרישות החדשות של טסלה. ענקית הרכב האמריקנית נאלצת לפתח תהליכי ייצור חדשים עבור ייצור הסוללות החדשות. בטסלה מקווים לייצר את הסוללות במפעלים חדשים הנבנים באוסטין, ברלין ושנגחאי. בנוסף לאותם מפעלים, טסלה מתכננת לרכוש יחידות נוספות של סוללת ה- 4,680 תאים, וזאת כדי לעמוד בביקוש האדיר.
מקור: The Korea Herald