מנכ״ל יצרנית הרכבים החשמלים Rivian מצהיר שמשבר השבבים יהיה ״מתאבן קטן״ ״Small appetizer״ לעומת משבר הסוללות עבור הרכבים החשמליים אשר קורם עור וגידים. המנכ״ל RJ Scaringe מהזהיר מפני משבר חמור אשר יגיע בקרוב לתעשיית הרכבים החשמליים שהחברה שלו פעילה בו.
אזהרה שכזו כבר נאמרה על ידי אילון מאסק לפני יותר מ- 10 שנים, דבר אשר הניע אותו להקים מפעלי ייצור סוללות על מנת שלא יהיה תלוי בספקיות אחרות. באותה תקופה Rivian לא הייתה קיימת לכן לא הייתה יכולה להיערך בדומה לטסלה. כיום טסלה בעלת מפעלים לייצור סוללות ומנסה להשיג כמה שיותר חומרי גלם בעולם על מנת שיהיה לה עבור ייצור הסוללות. לא מספיק שיש לך מפעל, אתה צריך גם אספקה שוטפת של חומרי גלם עבורו.
לטענתו של מנכ״ל Rivian הבעיה עם מחסור בסוללות עבור הרכבים החשמליים מזכירה מאד את הבעיה עם השבבים. מחסור השבבים אינו נרגע בעולם היות שחלק ממה שמזין אותו הוא רכישת היתר שהיצרניות מבצעות. זה תהליך של ביצה ותרנגולות כיום. יש מחסור בשבבים אז כל יצרנית מנסה להשיג כמה שיותר. בגלל שיש מחסור, כל יצרניות קונה יותר מהרגיל ומצטיידת במלאים גדולים. עקב כך נוצר מחסור גדול אף יותר של שבבים כי כמות הדרישה בשוק עלתה בצורה בלתי הגיונית. משבר השבבים נכנס לאיזה לופ ועל מנת לצאת ממנו צריך להגדיל את הכמות המוצעת בשוק או לשבור את הגלגל שנוצר ולחזור לדרישות כמות הגיוניות. פתרונות שקשה ליישם במהרה.
אותה בעיה מתחילה להיות מורגשת גם עם הסוללות לרכבים החשמליים ולדברי Scaringe זה רק הולך ויחריף. לדבריו החברה יצרה קשר עם ספקים שונים ושותפים עסקיים רבים על מנת לא להיות תלויה בגורם אחד בלבד. עוד הוסיף ואמר כי בסופו של התהליך Rivian רוצה לייצר את הסוללות בעצמה על מנת לא להיות תלויה בגורמים מצד שלישי. כרגע החברה עם אספקה של סוללות ושבבים אשר תספיק לייצר 25,000 רכבים בשנה זו שזה למעשה חצי מהכמות אשר הייתה אמורה להיות.
מקור: Electrek