זו לא הפעם הראשונה בה מופיעות תקלות בסמארטפון חדש בימים הראשונים שלאחר השקתו. הפעם הסמארטפון של Nothing עומד במרכז הסערה לאחר שפורסמו מגוון תלונות כנגדו. נראה שמרבית התלונות מגיעות מלקוחות בהודו אשר כבר רכשו את המכשיר והם למעשה בין הראשונים בעולם לקבל כבר עכשיו את המכשירים.
בישראל, רשת באג פתחה מכירה מוקדמת כאשר Phone (1) עם 8 גיגה-בייט זכרון הפעלה יחד עם 256 גיגה-בייט זכרון הפעלה יעלה 1,999 שקלים. המחיר מיוחד להשקה כאשר אספקת המכשירים תהיה ב- 20 לאוגוסט. המכשיר מגיע בצבע לבן ובשחור כאשר באג מעניקה 12 חודשי אחריות יבואן רשמי.
We received the Nothing phone (1) Indian retail unit this morning. And just three hours in, we are seeing dead pixels around the selfie camera in our unit. Disappointing!!
Any of you facing any similar hardware issues in #Nothingphone1? pic.twitter.com/2jlsfIFaDB
— Beebom (@beebomco) July 15, 2022
מגוון התלונות נוגע בעיקר לגבי מסך המכשיר למרות שגם פורסמה תלונה בודדת על כך שהלדים בגב המכשיר התפרקו ממנו. חלק מהרוכשים התלוננו על כך שמסביב לחור של מצלמת הסלפי נשרפו מספר פיקסלים במסך. זו תקלה אשר אינה מפריעה לתפקוד השוטף של הטלפון אבל מטרידה בעין. אחרים פרסמו סרטונים של מסך המכשיר כאשר הוא מקבל גוון ירקרק ואפילו כאלה שצילמו פיקסלים שרופים במסך החדש של המכשיר.
#GreenTintNothing@getpeid @nothing
Hi Carl, so Nothing is new in Nothing Phone 1, we already have seen the same "Green Tint display" issue in some of the previous OP phones as well. So what's for the hype all about? @geekyranjit @GyanTherapy @igyaan pic.twitter.com/ODfBPSna5j— IronHrt (@IronHrt2018) July 13, 2022
בעיות במסכי AMOLED אינן חדשות וכבר נתקלו בעבר בתקלות זהות אצל יצרניות אחרות. כאשר תופעות אלה ידועות על היצרנית לוודא בקרת איכות ברמה גבוהה על מנת לתפוס את התקלות בטרם עזיבת המכשירים את פס הייצור.
Seen a lot of Qs about pre-orders. Please be assured that pre-order customers are always handled with priority. Demand for Phone (1) is huge, which is why we're seeing longer shipping estimates. The team is working around the clock to get your order shipped at the earliest.?
— Carl Pei (@getpeid) July 14, 2022
מחברת Nothing שזה הסמארטפון הראשון מתוצרתה, מצופה הרבה ואין מקום לתקלות אשר יעיבו על ההשקה. כתגובה לכל התלונות של הלקוחות, מייסד החברה Carl Pei ענה בציוץ: ״ראיתי הרבה שאלות על הזמנות מראש. אנא היו בטוחים שלקוחות בהזמנה מוקדמת מטופלים תמיד בעדיפות. הביקוש ל- Phone (1) הוא עצום, וזו הסיבה שאנו רואים הערכות משלוח ארוכות יותר. הצוות עובד מסביב לשעון כדי לשלוח את ההזמנה שלכם בהקדם האפשרי״
חלק מהתקלות שפורסמו ניתנות לטיפול על ידי עדכון מערכת מרחוק. בימים אלו Nothing בדיוק הוציאה עדכון מערכת עבור המכשיר. כרגע לא ידוע האם העדכון החדש מנסה לפתור את הבעיות אשר הוצגו ברשת, יתכן והוא הוכן עוד בטרם פרסום התלונות ברשת. על פי פרסום החברה העדכון מביא שיפורים בצילום, חיבור ניסיוני לטסלה וגלריית NFT ותיקון תקלות. נחכה למשתמשים זריזים שיתקינו את העדכון וידווחו האם הוא באמת פתר את חלק מהתקלות או שהאם אנו צפויים לקבל עדכון נוסף בנושא.
*גילוי נאות – חלק מהקישורים המפורסמים לעיל הינן קישורים ממומנים. גילוי נאות מלא והסבר מפורט ניתן לקרוא כאן