בשנות השבעים זה באמת היה מדע בדיוני. מי חשב שהדבר בכל אפשרי? היום מסתבר שזה כבר לא מדע בדיוני. חברת הסטארטאפ MOJO Vision הוקמה בשנת 2015 עם רעיון מהפכני של עדשות מגע חכמות וכבר בשנת 2017 היא יצאה עם אב טיפוס ראשון. עד היום אתם מכירים את טכנולוגיה מציאות רבודה Augmented Reality הפועלת על סמארטפונים, משקפיים, קסדות, רכבים ועוד. טכנולוגית מציאות מדומה מוסיפה רובד של מידע על גבי מה שאנו רואים. הדוגמא הכי פשוטה ומוכרת היא המשחק פוקימון גו. על מסך הסמארטפון שלנו אנו רואים את המציאות, את המצב הקיים ועליו אנו צריכים לחפש פוקימונים אשר מופיעים לנו כשכבת מידע על גבי התמונה האמיתית.
בדיוק את אותו דבר MOJO Vision מיישמת לתוך עדשות המגע MOJO Lens. העדשות מוסיפות לנו שכבת מידע ישירות לתוך העין. החברה הצליחה לדחוס לתוך עדשת מגע גם מסך, סוללה, מעבד, תשדורת רדיו 5Ghz, ורכיבים נוספים. למעשה המסך ממוקם מול האישון כאשר שאר הרכיבים ממוקמים מסביבו בחלק של הלבן של העין. מה שאנו נראה לאחר שנשים את עדשות המגע הוא מידע אשר יוזרם אליו. כרגע התצוגה בצבע ירוק בלבד, עדין לא תצוגה צבעונית. ממש בדומה לעדשות מגע רגילות, בסוף כל יום אנו נצטרך להוריד את עדשות המגע ולשים אותם בתוך מארז עם נוזל שימור. המארז הזה גם יטעין לנו את העדשות.
על פי פרסומי החברה השנה הם אמורים להוציא לשוק מוצר סופי אשר יכלול תצוגת מיקרו-לד ברזולוציה גבוהה, העברה מהירה של נתונים וסוללות. השלב הבא של החברה מדבר על כך שהם יוסיפו לעדשות גם מעקב אחר העין ותצוגת מחשב. 2 האלמנטים החדשים יאפשרו למשתמש להסתכל לעבר משהו ולקבל עליו מידע בצורה מידית. לדוגמא כאשר תסתכלו על יוגורט במקרר מיד יופיע לכם מול העיניים נתונים על היוגורט כגון קלוריות, משקל, מחיר ועוד היד נטויה. החברה רוצה בעתיד גם לתמוך במרשמי רופא ושהן תהיינה אופטיות עם מספר לפי דרישה של המשתמש בהן. על פי פרסומים ברשת ההגעה של העדשות החכמות לשוק הצרכני במרחק של כמה שנים בודדות.